Người dùng chịu trách nhiệm duy nhất và độc lập cho bất kỳ nội dung nào họ tải lên, đăng tải, hoặc chia sẻ thông qua nền tảng của chúng tôi. Chúng tôi không chịu trách nhiệm về bất kỳ tổn thất hoặc thiệt hại nào phát sinh từ việc sử dụng nội dung của người dùng hoặc đối tác liên quan đến nội dung đó.
Chúng tôi không bảo đảm hoặc đưa ra bất kỳ cam kết nào liên quan đến tính an toàn, đáng tin cậy hoặc tính phù hợp của nội dung được tải lên bởi người dùng. Người dùng đồng ý rằng việc sử dụng nội dung này hoàn toàn do ý muốn và tự chịu rủi ro.
Chúng tôi có quyền, nhưng không có nghĩa vụ, theo dõi, xem xét, xóa hoặc sửa đổi bất kỳ nội dung nào do người dùng tạo ra và chia sẻ trên nền tảng của chúng tôi. Tuy nhiên, chúng tôi có quyền hành động nếu nội dung vi phạm điều khoản sử dụng hoặc chính sách của chúng tôi.
Bằng cách sử dụng nền tảng của chúng tôi, người dùng đồng ý rằng họ hiểu và chấp nhận các điều khoản và điều kiện được quy định trong lời văn tuyên bố miễn trừ trách nhiệm này và chịu trách nhiệm về việc kiểm tra định kỳ các thay đổi của nó.
Nội dung tài liệu
REVIEW 2
Lesson 1: Language
I. OBJECTIVES
By the end of this lesson, students will be able to:
1. Knowledge:
- Revise words related to ethnic groups, customs and traditions and lifestyles.
- Revise the sounds /k/, /g/, /n/, /ŋ/, /br/ and /pr/.
- Revise the use of articles, types of questions, countable and uncountable nouns, future simple tense and first conditional.
2. Core competence:
- Develop communication skills and creativity.
- Be collaborative and supportive in pair work.
- Actively join in class activities
3. Personal qualities
- Develop self-study skills
II. MATERIALS
- Grade 8 textbook, Review 2 – Language.
- Computer connected to the Internet
- Projector / TV
- olm.vn
Assumption
Anticipated difficulties |
Solutions |
Students may find the lesson boring due to a large number of language exercises. |
- Encourage students to work in pairs, in groups so that they can help each other. - Design as many exercises as games as possible. - Provide feedback and help if necessary. |
III. PROCEDURES
1. WARM-UP (5 mins)
a. Objectives:
- To create an active atmosphere in the class before the lesson.
- To lead into the new lesson.
b. Content:
- Game: Finding keywords
c. Expected outcomes:
- Ss can guess the topic through pictures.
d. Organisation
TEACHER AND STUDENTS’ ACTIVITIES |
CONTENTS |
- Teacher shows 3 pictures (about Unit 4-5-6) and asks students to find a keyword for each picture. - Students work individually, look at the pictures and guess the topic. - Students raise hands to answer. - Teacher and students discuss the answers. - Teacher checks the answers as a class. |
Picture 1: Ethnic groups of Viet Nam Picture 2: Our customs and traditions. Picture 3: Lifestyles |
e. Assessment
- Teacher’s feedback.
2. ACTIVITY 1: PRONUNCIATION (7 mins)
a. Objectives:
- To help Ss revise the sounds /k/, /g/, /n/, /ŋ/, /br/ and /pr/.
b. Content:
- Task 1: Circle the word which has the underlined part pronounced differently in each group. Then listen and repeat.
c. Expected outcomes:
- Ss can distinguish the sounds they have learnt.