word form :
I.....dropped my smartphone into water . i did it by mistake(intend)
Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.
Could you provide a bit more context? For instance, who is the note for, and what kind of tone or details would you like to include?
Để trả lời câu hỏi "Do they like watching TV?", bạn cần xác định xem đối tượng được hỏi (họ) có thích xem TV hay không. Dưới đây là các cách trả lời có thể dựa trên tình trạng thật của đối tượng:
Nếu họ thích xem TV:Trong câu trả lời, "Yes" hoặc "No" đi kèm với "do" hoặc "don't" để phù hợp với thì hiện tại đơn và cách dùng đại từ "they".
Phân tích quy luật di truyền:
Từ kết quả của các phép lai, chúng ta có thể suy ra rằng màu sắc của hoa dạ lan được quy định bởi một cặp gen, với các tính trạng là đỏ, hồng, và trắng.
Dựa trên kết quả của các phép lai, có thể áp dụng quy luật di truyền của di truyền đa gen với tính trạng trội lặn.
1. Phép lai 1: Hoa đỏ x hoa hồng
Sơ đồ lai:
2. Phép lai 2: Hoa trắng x hoa hồng
Sơ đồ lai:
3. Phép lai 3: Hoa hồng x hoa hồng
Sơ đồ lai:
Giải thích:
Kết quả lai:
Sơ đồ lai:
Ghi chú:
F1:
Kết quả:
Để giải quyết bài toán về di truyền tính trạng ở loài ruồi giấm, ta sẽ thực hiện các bước sau:
1. Xác định các tính trạng và ký hiệu genSơ đồ di truyền:
Sơ đồ lai P:
F1: Tất cả các cá thể con sẽ có kiểu gen: X x L l
F1 x F1:
Xác định kiểu hình ở F2:
Để xác định tỉ lệ kiểu hình của F2, ta cần lập bảng phân tích di truyền (bảng Punnett) cho các cặp gen.
Bảng phân tích di truyền cho từng cặp gen:1. Phân tích cho tính trạng thân:
X (thân xám) | x (thân đen) | |
---|---|---|
X | X X (thân xám) | X x (thân xám) |
x | X x (thân xám) | x x (thân đen) |
2. Phân tích cho tính trạng cánh:
L (cánh dài) | l (cánh cụt) | |
---|---|---|
L | L L (cánh dài) | L l (cánh dài) |
l | L l (cánh dài) | l l (cánh cụt) |
3. Tạo bảng Punnett kết hợp cho toàn bộ kiểu hình:
Thân | Cánh | Tỉ lệ |
---|---|---|
X X | L L | 1/16 |
X X | L l | 2/16 |
X x | L L | 2/16 |
X x | L l | 4/16 |
x x | L L | 1/16 |
x x | L l | 2/16 |
x x | l l | 1/16 |
Tỉ lệ kiểu hình F2:
Sơ đồ lai:
F1: Tất cả đều có kiểu hình: Thân xám, cánh dài (X x L l).
Khi F1 lai với nhau:
F2: Tỉ lệ kiểu hình sẽ là:
1. Mr and Mrs Brown are Peter's parents.
2. Trung goes to bed at a quarter past ten.
3. How many classrooms does Julia's school have?
4. There are twenty-eight students in our class.
5. We finish classes at ten past eleven.
6. The toystore is to the right of the restaurant.
7. The hospital is in front of the museum.
8. My school has a small garden.
9. David’s house is near the station.
10. The bookstore is between the toystore and the police station.
11. I go to school by bicycle.
12. My father drives to work.
13. Mr and Mrs Lam fly to Hanoi.
14. We walk to the supermarket.
15. Nam’s brother goes to work by motorbike.
16. How much is an ice-cream?
17. I’d like half a kilo of fish.
18. How much does a sandwich cost?
19. Mrs Brown wants a dozen eggs.
20. This box has ten packets of tea.
1. Mr and Mrs Brown have a son, Peter. (parents)
-> …Mr and Mrs Brown are Peter's parents…………………………………………………………………….
2. Trung goes to bed at ten fifteen (quarter)
-> ……Trung goes to bed at a quarter past ten………………………………………………………………….
3. How many classrooms are there in Julia’s school? (have)
-> ………How many classrooms does Julia's school have?……………………………………………………………….
4. Our class has twenty - eight students. (are)
-> ……There are twenty-eight students in our class………………………………………………………………….
5. We finish classes at ten to twelve. (past)
-> …We finish classes at fifty past eleven…………………………………………………………………….
6. The toystore is to the left of the restaurant. (right
-> ………The restaurant is to the right of the toystore……………………………………………………………….
7. The hospital is behind the museum. (front)
-> ……The museum is in front of the hospital………………………………………………………………….
8. There is a small garden in my school. (has)
-> ……My school has a small garden………………………………………………………………….
9. David’s house isn’t far from the station. (near)
-> ……David's house is near the station………………………………………………………………….
10. The bookstore is to the left of the toystore and to the right of the police station (between) -> ……The bookstore is between the toystore and the police station………………………………………………………………….
11. I cycle to school. (by)
-> ……I go to school by bicycle………………………………………………………………….
12. My father goes to work by car. (drives)
-> ……My father drives to work………………………………………………………………….
13. Mr and Mrs Lam travel to Hanoi by plane. (fly)
-> ……Mr and Mrs Lam fly to Ha Noi………………………………………………………………….
14. We go to the supermarket on foot. (walk)
-> ……We walk to the supermarket………………………………………………………………….
15. Nam’s brother rides his motorbike to work. (by)
-> ………Nam's brother goes to work by motorbike ……………………………………………………………….
16. How much does an ice - cream cost? (is)
-> …………How much is an ice-cream?…………………………………………………………….
17. I’d like five hundred grams of fish. (kilo)
-> …………I'd like half a kilo of fish…………………………………………………………….
18. What is the price of a sandwich? (cost)
-> ………How much does a sandwich cost?……………………………………………………………….
19. Mrs Brown wants twelve eggs. (dozen)
-> ……Mrs Brown want a dozen eggs………………………………………………………………….
20. There are ten packets of tea in this box. (has)
-> ……This box has ten packets of tea………………………………………………………………….
"see" đứng sau
--------------------------
Subject + main verb + do + infinitive
1.từ nào được khác loại
monkey; both; none; money
2.khoanh vào từ sai và chữa lại
.The bank is at your left (at > on)
I would rather you do not talk in class (do > did)
3.she is keen... going to the party.
on 2.in 3.of 4.at
Ai giải cho mình với ạ , mình cảm ơn trước :
viết 3 phân số thích hợp vào chỗ chấm 1/3<...<...<...<1/2
unintentionally
I...unintentionally (không có ý định)..dropped my smartphone into water . i did it by mistake(intend)