Thỏ trong câu chuyện trên thể hiện những đặc điểm gì của nhân vật trong truyện ngụ ngôn?
Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.
\(\left[\left(\dfrac{-3}{8}+\dfrac{11}{23}\right):\dfrac{5}{9}+\left(\dfrac{-5}{8}+\dfrac{12}{23}\right):\dfrac{5}{9}\right]\cdot\dfrac{11}{235}\)
\(=\left[\left(\dfrac{-3}{8}+\dfrac{11}{23}\right)\cdot\dfrac{9}{5}+\left(\dfrac{-5}{8}+\dfrac{12}{23}\right)\cdot\dfrac{9}{5}\right]\cdot\dfrac{11}{235}\)
\(=\dfrac{9}{5}\cdot\left(\dfrac{-3}{8}+\dfrac{11}{23}+\dfrac{-5}{8}+\dfrac{12}{23}\right)\cdot\dfrac{11}{235}\)
\(=\dfrac{9}{5}\cdot\left[\left(\dfrac{-3}{8}+\dfrac{-5}{8}\right)+\left(\dfrac{11}{23}+\dfrac{12}{23}\right)\right]\cdot\dfrac{11}{235}\)
\(=\dfrac{9}{5}\cdot\left(-1+1\right)\cdot\dfrac{11}{235}\)
\(=\dfrac{9}{5}\cdot0\cdot\dfrac{11}{235}\)
\(=0\)
In spite of loving ice-cream, Linda didn't eat more than one
One of my favorite hobby is playing football. I spend a lot of free time playing football after finishing my homework. I was so interested in playing football from my childhood and started learning to play when I was 9 years old. When I was 10 years old, my dad told my teacher about my hobby of football. My teacher told my dad that there was a facility for playing sports daily in school so he could admit his child. Now, I enjoy playing football and I participate in inter-school competitions.
a) 2/7 : x = 11/6 : 7/12
2/7 : x = 22/7
x = 2/7 : 22/7
x = 1/11
b) (2 - x)/3 = -3/(x - 2)
(2 - x)(x - 2) = -3.3
-(x - 2)² = -9
(x - 2)² = 9
x - 2 = 3 hoặc x - 2 = -3
*) x - 2 = 3
x = 3 + 2
x = 5
*) x - 2 = -3
x = -3 + 2
x = -1
Vậy x = -1; x = 5
c) (x - 1)/(x + 2) = 2/3
3(x - 1) = 2(x + 2)
3x - 3 = 2x + 4
3x - 2x = 4 + 3
x = 7
a) 2/7 : x = 11/6 : 7/12
2/7 : x = 22/7
x = 2/7 : 22/7
x = 1/11
b) (2 - x)/3 = -3/(x - 2)
(2 - x)(x - 2) = -3.3
-(x - 2)² = -9
(x - 2)² = 9
x - 2 = 3 hoặc x - 2 = -3
*) x - 2 = 3
x = 3 + 2
x = 5
*) x - 2 = -3
x = -3 + 2
x = -1
Vậy x = -1; x = 5
c) (x - 1)/(x + 2) = 2/3
3(x - 1) = 2(x + 2)
3x - 3 = 2x + 4
3x - 2x = 4 + 3
x = 7
Lời giải:
Gọi số học sinh là $a$ và số hàng là $b$. Theo bài ra ta có:
$ab=800$
$\frac{a}{10}=\frac{b}{8}$
$\Rightarrow (\frac{a}{10})^2=(\frac{b}{8})^2=\frac{a.b}{10.8}=\frac{800}{80}=10$
$\Rightarrow \frac{a}{10}=\sqrt{10}$ (vô lý)
Đề có vấn đề. Bạn xem lại.
a) x² - 2 = 0
x² = 2
x = -√2 (loại) hoặc x = √2 (loại)
Vậy không tìm được x Q thỏa mãn đề bài
b) x² + 7/4 = 23/4
x² = 23/4 - 7/4
x² = 4
x = 2 (nhận) hoặc x = -2 (nhận)
Vậy x = -2; x = 2
c) (x - 1)² = 0
x - 1 = 0
x = 1 (nhận)
Vậy x = 1
a) Xét hai tam giác vuông: ∆ABH và ∆DBH có:
AH = DH (gt)
BH là cạnh chung
⇒ ∆ABH = ∆DBH (hai cạnh góc vuông)
b) Sửa đề: Chứng minh ∠BDC = 90⁰
Do ∆ABH = ∆DBH (cmt)
⇒ ∠ABH = ∠DBH (hai góc tương ứng)
AB = BD (hai cạnh tương ứng)
Do ∠ABH = ∠DBH (cmt)
⇒ ∠ABC = ∠DBC
Xét ∆ABC và ∆DBC có:
AB = BD (cmt)
∠ABC = ∠DBC (cmt)
BC là cạnh chung
⇒ ∆ABC = ∆DBC (c-g-c)
⇒ ∠BAC = ∠BDC = 90⁰
Vậy ∠BDC = 90⁰