K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

12 tháng 3 2020

Bài 2: Gọi độ dài 3 cạnh của tam giác là a,b,c ( a,b,c>0)

chu vi của tam giác là 22 nên  a+b+c = 22

vì a, b, c tỉ lệ với 2; 4; 5 nên a/2=b/4=c/5

\(\frac{a}{2}=\frac{b}{4}=\frac{c}{5}=\frac{a+b+c}{2+4+5}=\frac{22}{11}=2\)

suy ra a= 4; b = 8; c = 10

Bài 3: \(x:y:z=2:4:5\Rightarrow\frac{x}{2}=\frac{y}{4}=\frac{z}{5}=\frac{x+y+z}{2+4+5}=\frac{22}{11}=2\)

suy ra x= 4, y=8, z=10

12 tháng 3 2020

Sửa đề △ABC có ^CAB = 120o thì mới chứng minh △DEF đều được.

a, Xét △FDA vuông tại F và △EDA vuông tại E

Có: DA là cạnh chung

      ^FAD = ^EAD (gt)

=> △FDA = △EDA (ch-gn)

=> DF = DE (2 cạnh tương ứng)

=> △DEF cân tại D   (1)

Vì AD là phân giác ^CAB => ^CAD = ^BAD = ^CAB : 2 = 120o : 2 = 60o

Xét △FAD vuông tại F có: ^FAD + ^FDA = 90o (tổng 2 góc nhọn trong tam giác vuông)

=> 60o + ^FDA = 90o  => ^FDA = 30o  

Mà ^FDA = ^EDA (△FDA = △EDA)  => ^EDA = 30o

Ta có: ^FDE = ^FDA + ^EDA = 30o + 30o = 60o  (2)

Từ (1) và (2) => △DEF đều

b, Ta có: AI = AF + FI  và AK = AE + EK

Mà AF = AE (△FDA = △EDA) ; FI = EK (gt)

=> AI = AK

Xét △IAD và △KAD 

Có: AI = AK (cmt)

  ^IAD = ^KAD (gt)

   AD là cạnh chung

=> △IAD = △KAD (c.g.c)

=> ID = KD (2 cạnh tương ứng)

=> △IDK cân tại D

c, AD // CM (gt) => ^DAB = ^CMB (2 góc đồng vị)

Mà ^DAB = 60o  => ^CMB = 60 => ^CMA = 60o  (3)

Ta có: ^CAM + ^CAB = 180o (2 góc kề bù)

=> ^CAM + 120o = 180o   => ^CAM = 60o   (4)

Từ (3) , (4) => ^CMA = ^CAM => △CMA cân tại C mà ^CMA = 60o  => △MAC đều 

=> AC = AM = MC

Vì △ vuông FAD có: ^FDA = 30o (cmt)

=> AD = 2 . AF 

=> AD = 2 . (AC - CF)

=> AD = 2 . (CM - CF) = 2 . (m - n)

12 tháng 3 2020

giả sử /x/ + x

TH1: x>0 => /x/+x=x+x=2x

TH2: x< hoặc =0 => /x/+x=0

=> /x/+x chẵn

=> /n-2016/ + n-2016 chẵn

=> 2^m +2015 chẵn

Mà 2015 lẻ => 2^m lẻ => m=0

thay vào .............

n=3024

m=0

học tốt

2m + 2015 = |n - 2016| + n - 2016

=> Ta có 2 trường hợp:

+/ 2m + 2015 = (n - 2016) + n - 2016

=> 2m + 2015 = n - 2016 + n - 2016

=> 2m + 2015 = 2n - 4032 (1)

Ta có 2n là số chẵn, -4032 cũng là số chẵn (2)

Từ (1) và (2) => 2m + 2015 là số chẵn

Mà 2015 là số lẻ nên 2m là số lẻ => m = 0

Thay m = 0 vào biểu thức 2m + 2015 = 2n - 4032, ta có:

20 + 2015 = 2n - 4032

=> 1 + 2015 = 2n - 4032

=> 1 + 2015 + 4032 = 2n

=> 6048 = 2n

=> 3024 = n hay n = 3024

+/ 2m + 2015 = -(n - 2016) + n - 2016

=> 2m + 2015 = -n + 2016 + n - 2016

=> 2m + 2015 = 0

=> 2m = -2015

⇒2m∉∅⇒m∉∅

12 tháng 3 2020

1, When did I go to bed last night?

2,Why does she buy that dictionary?

3,Where do I sent these letters?

4, When did I go to Nha Trang?

5,How does she go to Nha Trang

6, What do they saw in the aquarium?

7,What do I ate for breakfast this morning?

8, Where did they were last summer?

học  tốt

1,When did you go to bed last night ?

2,Why did she buy that dictionary ?

3,who did you send these letter to ?

4,when did lan go to nha trang?

5,how did she go to nha trang?

6,what did they see in the aquarium?

7,what did you eat for breakfast this morning?

8,where were they last summer?

đúng thì k mk nha 

Điền dạng đúng của động từ trong ngoặcLast Sunday students from my school (1. go) ..........on an excursion. We (2. visit) ...........Cu Chi Tunnel. We (3. come )........to school at 6 a.m. Ten big buses (4. take).........us there. All of us (5. be)..........excited, so we (6. sing)........ all the way to Cu Chi. We (7. arrive)..........there at 7 a.m. A tourist guide (8. show)...........us the historical places: the long tunnel and the kitchen under the ground where people (9....
Đọc tiếp

Điền dạng đúng của động từ trong ngoặc

Last Sunday students from my school (1. go) ..........on an excursion. We (2. visit) ...........Cu Chi Tunnel. We (3. come )........to school at 6 a.m. Ten big buses (4. take).........us there. All of us (5. be)..........excited, so we (6. sing)........ all the way to Cu Chi. We (7. arrive)..........there at 7 a.m. A tourist guide (8. show)...........us the historical places: the long tunnel and the kitchen under the ground where people (9. cook).................their meals.We (10. make )............a tour round that place. Then we (11. go).........to Ben Duoc temple. We(12. see)........lots of names of the soldiers on the walls. We(13.admire )............them very much. Our teacher (14. ask).............us to write a report. We (15. write).............it at the moment . We (16. feel)...........very happy to write what we (17. learn).........from that trip. We hope we( 18. come )............back to Cu Chi some day

2
12 tháng 3 2020

Last Sunday students from my school (1. go) ...........went.........on an excursion. We (2. visit) ............visited..........Cu Chi Tunnel. We (3. come)....came...to school at 6 a.m. Ten big buses (4. take)........took.........us there. All of us (5. be)...........were.........excited, so we (6. sing)....sang.... all the way to Cu Chi. We (7. arrive)....arrived......there at 7 a.m. A tourist guide (8. show)....showed.......us the historical places: the long tunnel and the kitchen under the ground where people (9. cook)............cooked..........their meals.We (10. make) .....made.....a tour round that place. Then we (11. go)....went.....to Ben Duoc temple. We (12. see)....saw....lots of names of the soldiers on the walls. We (13.admire ).......admired.....them very much. Our teacher (14. ask)......asked.......us to write a report. We (15. write).......are writing......it at the moment . We (16. feel)......feel.....very happy to write what we (17. learn)....learn.....from that trip. We hope we (18. come ).......will come.....back to Cu Chi some day

12 tháng 3 2020

1. went

2.visited

3. came

4. took

5. was

6. sang

7. arrived

8. showed

9. cooked

10. maked

11. went

12. saw

13. admire

14. asked

15. wrote

16. feel

17. learn

18. come

(2x-3)(x+1)(4x^2+5)=0

TH1                            TH2                     TH3

2x-3=0                        x+1=0                  4x^2+5=0

2x=3                           x= -1                    4x^2= -5

x=3/2                                                       x^2= -5/4

                                                                x vô nghiệm

Thấy \(x^2\ge0\Rightarrow4x^2\ge0\Rightarrow4x^2+5>0\)

Để (2x-3)(x+1)(4x2+5)=0

\(\Rightarrow\orbr{\begin{cases}2x-3=0\\x+1=0\end{cases}\Rightarrow\orbr{\begin{cases}x=\frac{3}{2}\\x=-1\end{cases}}}\)

Vậy .............