Write a paragraph of 100-120 words about "what skills do you think will be helpful for a university student? Why?, using suggested ideas:
- Time management
+ Manage workload and complete tasks on time especially
+ Create detailed plans to avoid missing any tasks or deadlines
+ Prioritize important things related to the study
- Budgeting
+ Prioritize essential costs from tuition and books to social activities and personal needs
+ Set the foundation for good...
Đọc tiếp
Write a paragraph of 100-120 words about "what skills do you think will be helpful for a university student? Why?, using suggested ideas:
- Time management
+ Manage workload and complete tasks on time especially
+ Create detailed plans to avoid missing any tasks or deadlines
+ Prioritize important things related to the study
- Budgeting
+ Prioritize essential costs from tuition and books to social activities and personal needs
+ Set the foundation for good financial habits that will benefit students throughout their lives.
+ Set aside money for unexpected expenses, such as medical emergencies or urgent travel, reducing financial stress during challenging times.
- Communication skills
+ Easily express ideas both verbally and in writing, listen to others and understand instructions and information
Help students have more relationships so that they can learn and work effectively in groups with others
-Teamwork skills
+ Build positive relationships with others and collaborate effectively when working in groups or
teams
+ Improve the overall quality of the team's work if being able to work in a team well
Để giải quyết bài toán này, chúng ta có thể sử dụng một biểu đồ thời gian để theo dõi sự di chuyển của hai người từ hai hướng khác nhau.
**Bài toán 1:**
Vận tốc của người thứ nhất từ A đến B là 40 km/giờ và của người thứ hai từ B đến A là 45 km/giờ. Khi họ gặp nhau, tổng quãng đường họ đã đi là 127,5 km.
Gọi \( t \) là thời gian (tính bằng giờ) mà hai người gặp nhau. Khi đó, ta có:
- Người thứ nhất đã đi được \( 40t \) km.
- Người thứ hai đã đi được \( 45t \) km.
Và theo điều kiện bài toán, tổng quãng đường họ đi được là \( 40t + 45t = 127,5 \).
Giải phương trình này ta có: \( t = \frac{127,5}{85} = 1,5 \) giờ.
Vậy, họ gặp nhau lúc \( 7 + 1,5 = 8,5 \) giờ, tức là lúc 8 giờ 30 phút.
**Bài toán 2:**
Vận tốc của người thứ nhất từ A đến B là 30 km/giờ và của người thứ hai từ B đến A là 40 km/giờ. Khi họ gặp nhau, thời gian đã trôi qua là \( 8,5 - 6,25 = 2,25 \) giờ (tính bằng giờ).
Tại thời điểm gặp nhau, người thứ nhất đã đi được \( 30 \times 2,25 = 67,5 \) km và người thứ hai đã đi được \( 40 \times 2,25 = 90 \) km.
Vậy, tổng quãng đường AB là \( 67,5 + 90 = 157,5 \) km.
**Bài toán 3:**
Vận tốc của người thứ nhất từ A đến B là 50 km/giờ và của người thứ hai từ B đến A là 40 km/giờ. Khi họ gặp nhau, thời gian đã trôi qua là \( 9,25 - 7,25 = 2 \) giờ (tính bằng giờ).
Tại thời điểm gặp nhau, người thứ nhất đã đi được \( 50 \times 2 = 100 \) km và người thứ hai đã đi được \( 40 \times 2 = 80 \) km.
Vậy, tổng quãng đường AB là \( 100 + 80 = 180 \) km.
Bài 1;
Tổng vận tốc hai người là:
40+45=85(km/h)
Hai người gặp nhau sau: 127,5:85=1,5(giờ)
hai người gặp nhau lúc:
7h+1h30p=8h30p
Bài 2:
8h30p-6h15p=2h15p=2,25(giờ)
Tổng vận tốc của hai xe là 30+40=70(km/h)
Độ dài quãng đường AB là:
70x2,25=157,5(km)
Bài 3:
Sau 15p=0,25 giờ thì người thứ nhất đi được:
50x0,25=12,5(km)
9h15p-7h-15p=2(giờ)
Tổng vận tốc hai người là:
50+40=90(km/h)
Độ dài quãng đường còn lại là:2x90=180(km)
Độ dài quãng đường AB là
180+12,5=192,5(km)