Cho tâp̣ A
gồm
n
điểm phân biêt trên mặt phẳng ̣ ( không có
3
điểm nào thẳng hàng). Tìm
n
sao
cho số tam giác có
3
đỉnh lấy từ
3
điểm thuôc̣ A
gấp ba lần số đoạn thẳng có 2 đầu mút được lấy từ
2
điểm thuôc ̣ A.
Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.
\(\sin3x+\sqrt{3}\cos3x=2\sin2x\)
<=> \(\frac{1}{2}.sin3x+\frac{\sqrt{3}}{2}.cos3x=sin2x\)
<=> \(sin\left(3x+\frac{\pi}{3}\right)=sin2x\)
<=> \(\orbr{\begin{cases}3x+\frac{\pi}{3}=2x+k2\pi\\3x+\frac{\pi}{3}=\pi-2x+k2\pi\end{cases}}\) \(k\inℤ\)
<=> \(\orbr{\begin{cases}x=-\frac{\pi}{3}+k2\pi\\x=\frac{2\pi}{15}+\frac{k2\pi}{5}\end{cases}}\)
Nowadays, while a lot of students live and study in good physical condition, there are still many students with visual impairments. They are facing a lot of discrimination in life. They may feel that they are treated less fairly than normal students because of their disabilities. In regular schools, they cannot fully paripate in school activities and are often left behind.What can we do to help them overcome their problems? First, people should pay more attention to them and know what they need. They have different learning difficulties! However, that does not mean that they cannot learn. Therefore, schools should provide them with special materials and tools such as Braille or large print books, talking computers or materials with large print. By giving them these things, we can help them learn better.Secondly, there should be more close contacts between students with visual impairment and non-disabled ones. People should create an atmosphere of friendliness and respect during all activities at school. When working together with students with visual impairments, people will fully understand them and may recognize the talents hidden inside them. This is something that all people in our society should do.It is necessary for all people to give students with visual impairments more opportunities in life, and should integrate them into our community because they are part of our society. Better understanding students with visual impairments and creating more contacts between non-disabled people and disabled people will help students with visual impairments overcome their setbacks.
Tui chỉ biết vậy thui
Đáp án:
Thuốc tránh thai. ...
Miếng dán tránh thai. ...
Bao cao su. ...
Xuất tinh ngoài âm đạo. ...
Sử dụng thuốc diệt tinh trùng. ...
Đặt vòng tránh thai. ...
Thắt ống dẫn tinh (đối với nam), thắt ống dẫn trứng (đối với nữ) ...
Cấy que tránh thai.
Hok Tot ~
sin(2x-40º) = 1 ⇔ 2x-40º = 90º + k360º ⇔ x = 65º + k180º
-180º < x < 180º ⇒ x=65º (k=0),x= -115º (k= -1) .
=>B
A B C D N S M P H K
a) (SAB) và (SAD) cùng vuông góc (ABCD), (SAB) và (SAB) có giao tuyến SA => SA vuông góc (ABCD)
=> BC vuông góc SA. Mà BC vuông góc AB nên BC vuông góc (SAB).
Ta cũng có BD vuông góc AS, BD vuông góc AC vì ABCD là hình vuông
=> BD vuông góc (SAC) hay (SAC) vuông góc (SBD).
b) Gọi M là trung điểm của AB, CM cắt AD tại P, H thuộc CM sao cho AH vuông góc CM, K thuộc SH sao cho AK vuông góc SH.
Dễ thấy AN || CM => AN || (SCM) => d(AN,SC) = d(AN,SCM) = d(A,SCM) = d(A,SMP)
Ta có AH vuông góc MP, MP vuông góc AS => MP vuông góc (HAS) => (SMP) vuông góc (HAS)
Vì (SMP) và (HAS) có giao tuyến SH, AK vuông góc SH tại K nên d(A,SMP) = AK
Theo hệ thức lượng thì: \(\frac{1}{AK^2}=\frac{1}{AS^2}+\frac{1}{AM^2}+\frac{1}{AP^2}\)
\(\Rightarrow d\left(AN,SC\right)=d\left(A,SMP\right)=AK=\frac{AS.AM.AP}{\sqrt{AS^2AM^2+AM^2AP^2+AP^2AS^2}}\)
\(=\frac{a\sqrt{2}.\frac{a}{2}.a}{\sqrt{2a^2.\frac{a^2}{4}+\frac{a^2}{4}.a^2+a^2.2a^2}}=\frac{a\sqrt{22}}{11}.\)