K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

1 tháng 4

go straight

1 tháng 4

go straight


2 tháng 4

Dear Teacher and Classmates,

My name is [Your Name], a student from [Your Class]. I’m excited to share my dream job with all of you through this survey.

The career I’ve always dreamed of is becoming a [Your Dream Job, e.g., doctor, engineer, teacher, fashion designer...]. I chose this path because [reason for your choice, e.g., I love helping people, creating new things, exploring innovative ideas...]. I believe this profession will not only bring personal fulfillment but also contribute positively to society and those around me.

To achieve this goal, I plan to study diligently, develop essential skills, and continuously improve myself. I hope to seize every opportunity in the future to turn this dream into reality.

I look forward to hearing about everyone else’s dream careers too! Let’s support each other and work hard to make our aspirations come true.

Sincerely,

[Your Name]

1 tháng 4

C. /ə/ (các từ khác phiên âm /ə/)

1 tháng 4

C. /ə/(các từ khác phiên âm /eə/)

1 tháng 4

gọi số thói quen hằng ngày là x giả sử mỗi giờ là một thói quen ta có số thói quen trong một ngày là 24/x. Vì số thói quen của con người sẽ không được cân bằng theo thời gian được kể trên nên ta có : I should spend a free time for my hobby in every one hours. At the present, it is doing well for 24/x áp dụng câu này vào là ra nhá troll tí:)) ngày cá tháng tư

31 tháng 3

ko biieets

31 tháng 3

1. Minh does morning exercises regularly. He wants to be healthy ( so as to )

…… Minh does morning exercises regularly so as to be healthy……………………………………………………………………………………..

2. I’m learning English. I want to read book in English. (in order to)

…… I’m learning English in order to read book in English.…………………………………………………………………………………….

3. She said nothing . She didn’t want to make him angry (so as to)

……She said nothing so as not to make him angry……………………………………………………………………………………

4.The man was taken to the local hospital. He was injured in the accident. (past participle)

………The man taken to the local hospital was injured in the accident…………………………………………………………………………………..

5. The musician is internationally famous. He appeared in the concert last night. (present participle)

…………The musician appearing in the concert last night is internationally famous……………………………………………………………………………….

31 tháng 3

\(NaOH+HCl\rightarrow NaCl+H_2O\)

   0,01          0,01          0,01         0,01

số mol dung dịch HCl là:

\(C_M=\dfrac{n_{HCl}}{V_{HCl}}⇒\:n_{HCl}=C_M\cdot V_{HCl}=0,2\cdot0,05=0,01\left(mol\right)\)

thể tích NaOH cần thiết để trung hoà là:

\(C_{M_{NaOH}}=\dfrac{n_{NaOH}}{V_{NaOH}}⇒\:V_{NaOH}=\dfrac{n_{NaOH}}{C_{M_{NaOH}}}=\dfrac{0,01}{0,1}=0,1\left(L\right)\)

Giải bài toán:

Dữ kiện:

  • Thể tích dung dịch HCl: 50 ml = 0,05 l.
  • Nồng độ HCl: 0,2 M.
  • Nồng độ NaOH: 0,1 M.
  • Phản ứng:
    \(\text{HCl} + \text{NaOH} \rightarrow \text{NaCl} + \text{H}_{2} \text{O}\).

Bước 1: Tính số mol HCl

Số mol HCl được tính theo công thức:

\(n \left(\right. \text{HCl} \left.\right) = C \times V = 0 , 2 \textrm{ } \text{mol}/\text{l} \times 0 , 05 \textrm{ } \text{l} = 0 , 01 \textrm{ } \text{mol} .\)

Bước 2: Tính số mol NaOH cần thiết

Theo phương trình phản ứng, \(n \left(\right. \text{NaOH} \left.\right) = n \left(\right. \text{HCl} \left.\right)\), vì tỉ lệ mol là 1:1.

\(n \left(\right. \text{NaOH} \left.\right) = 0 , 01 \textrm{ } \text{mol} .\)

Bước 3: Tính thể tích dung dịch NaOH

Thể tích dung dịch NaOH được tính theo công thức:

\(V \left(\right. \text{NaOH} \left.\right) = \frac{n \left(\right. \text{NaOH} \left.\right)}{C \left(\right. \text{NaOH} \left.\right)} = \frac{0 , 01 \textrm{ } \text{mol}}{0 , 1 \textrm{ } \text{mol}/\text{l}} = 0 , 1 \textrm{ } \text{l} = 100 \textrm{ } \text{ml} .\)

Đáp số:

Thể tích dung dịch NaOH cần thiết để trung hòa hết lượng HCl là 100 ml.

31 tháng 3

số oxy hóa của Cl trong NaCl là -1

số oxy hóa của Cl trong Cl2O7 là +7

số oxy hóa của Cl trong KClO3 là +5