K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

Ta có: \(\widehat{B_1}=\widehat{B_3}\)(hai góc đối đỉnh)

mà \(\widehat{B_1}=80^0\)

nên \(\widehat{B_3}=80^0\)

Ta có: \(\widehat{B_1}+\widehat{B_2}=180^0\)(hai góc kề bù)

=>\(\widehat{B_2}=180^0-80^0=100^0\)

Ta có: a//b

=>\(\widehat{C_1}=\widehat{B_3}\)(hai góc so le trong)

=>\(\widehat{C_1}=80^0\)

5 tháng 11 2024

Kí hiệu số mũ trong lũy thừa mà học sinh hay dùng là ^ 

Ví dụ 2 lũy thừa 3 = 2^3 

5 tháng 11 2024

em cảm ơn cô!

5 tháng 11 2024

My name is Bui Viet Hai, I am eight years old and I am in class 3C. My favorite game is Vectaria.io on Poki. Do you know why I like that game? Because it is similar to Minecraft. I love Vectaria.io very much!

Minh Phong ơi, nếu bạn thấy hay thì like cho mình nhé!

                                                      ( Thanks )

5 tháng 11 2024

Trong bài thơ Nơi tuổi thơ em, từ “có” mang nghĩa khẳng định, làm sống dậy những hình ảnh thân thuộc của tuổi thơ. Nó như một cách liệt kê, nhấn mạnh sự tồn tại của mỗi kỷ niệm, khiến người đọc cảm nhận rõ ràng và gần gũi với ký ức ấy.

5 tháng 11 2024

\(t_1=\dfrac{s_1}{v_1}=\dfrac{15}{30}=0,5\left(h\right)\)

\(t_2=30\left(phút\right)=0,5\left(h\right)\)

\(t_3=10\left(phút\right)=\dfrac{1}{6}\left(h\right)\)

Tốc độ trung bình của xe máy trên cả đoạn đường :

\(v_{tb}=\dfrac{s_1+s_2+s_3}{t_1+t_2+t_3}=\dfrac{15+45.0,5+6}{\dfrac{1}{2}+\dfrac{1}{2}+\dfrac{1}{6}}=\dfrac{43,5}{\dfrac{7}{6}}\sim37,3\left(km/h\right)\)

5 tháng 11 2024

Đây là toán nâng cao chuyên đề giải phương trình chứa dấu giá trị tuyệt đối, cấu trúc thi chuyên, thi học sinh giỏi các cấp. Hôm nay, Olm sẽ hướng dẫn các em giải chi tiết dạng này bằng phương pháp lập bảng như sau:

                         Giải:

\(x\) + 1 = 0 ⇒ \(x=-1\)\(x+2\)  = 0 ⇒ \(x\) = -2

Lập bảng ta có:

\(x\)                 -2                 -1                      
|\(x+1\)|    - \(x-1\)   |    - \(x-1\)    0   \(x+1\)
|\(x+2\)|    - \(x-2\)  0     \(x+2\)      |  \(x+2\)
|\(x\) + 1| + |\(x+2\)|  - 2\(x\) - 3    |         1         |   2\(x\) + 3

Theo bảng trên ta có: 

TH1 : nếu \(x\) < - 2 ta có:

- 2\(x\) - 3 = 9 ⇒ 2\(x\) = - 3 - 9 = - -12 ⇒ \(x=-12:2\) = - 6

TH2: Nếu -2 ≤ \(x\)  ≤ - 1 ta có: 1 = 9 (vô lý)

TH3: Nếu - 1 ≤ \(x\) ta có: 2\(x\) + 3 = 9 ⇒2\(x\) = 9 - 3 = 6⇒ \(x=6:2=3\)

Kết hợp các trường hợp trên ta có: \(x\) = -6; \(x=3\)

Vậy \(x\in\) {-6; 3} 

 

5 tháng 11 2024

Số thực là số gồm số hữu tỉ và số vô tỉ 

5 tháng 11 2024

Ko

 

1. Bài tập chuyển câu chủ động sang bị động Chuyển các câu sau sang câu bị động. She cleans the house every day. They will hold a meeting tomorrow. The artist painted a beautiful picture. Someone has stolen my phone. The company is building a new office. The manager will give you a bonus next month. People speak English in many countries. They have completed the project on time. The teacher is explaining the lesson to the students. Tom wrote this letter last week. 2....
Đọc tiếp

1. Bài tập chuyển câu chủ động sang bị động
Chuyển các câu sau sang câu bị động.

She cleans the house every day.
They will hold a meeting tomorrow.
The artist painted a beautiful picture.
Someone has stolen my phone.
The company is building a new office.
The manager will give you a bonus next month.
People speak English in many countries.
They have completed the project on time.
The teacher is explaining the lesson to the students.
Tom wrote this letter last week.
2. Bài tập viết câu bị động
Chuyển các câu sau sang câu bị động với chủ ngữ được cho sẵn:

A new road (build) in my neighborhood.
The homework (finish) by the students before the teacher arrived.
All invitations (send) by the end of the day.
The old buildings (renovate) to preserve the historical value.
The dishes (wash) by someone after the party.
1. Hoàn thành câu với used to hoặc didn't use to
My family ______ (not go) on vacation very often when I was a child.
We ______ (play) outside every afternoon after school.
He ______ (not like) studying, but now he’s a top student.
She ______ (have) long hair, but she cut it short last year.
People ______ (send) letters instead of emails.
My parents ______ (not have) a car, so they walked everywhere.
I ______ (watch) cartoons every Saturday morning.
They ______ (not live) in the city; they moved here a few years ago.
I ______ (not eat) spicy food, but now I really enjoy it.
We ______ (use) candles during power outages before we had a generator.
2. Chọn câu trả lời đúng để hoàn thành câu
He ______ (used to / didn’t use to) play soccer, but now he plays every weekend.
We ______ (used to / didn’t use to) travel a lot, but now we prefer staying home.
She ______ (used to / didn’t use to) be shy, but now she’s very outgoing.
My family ______ (used to / didn’t use to) have a pet, but now we have two dogs.
They ______ (used to / didn’t use to) know each other in high school, but they met in college.
3. Viết lại câu sử dụng used to hoặc didn’t use to
Now I love hiking, but when I was younger, I didn’t like it.

➔ I ______ hiking when I was younger.
We didn’t have smartphones before, so we couldn’t check the internet all the time.

➔ We ______ smartphones before.
My sister was very quiet, but now she talks a lot.

➔ My sister ______ very quiet.
In the past, people wrote letters, but now we use email.

➔ People ______ letters in the past.
I always ate breakfast at home, but now I eat at work.

➔ I ______ breakfast at home.

 

5
30 tháng 11 2024

1. Bài tập chuyển câu chủ động sang bị động
Chuyển các câu sau sang câu bị động.

She cleans the house every day.

The house is cleaned every day
They will hold a meeting tomorrow.

A meeting will be held tomorrow
The artist painted a beautiful picture.

A beautiful picture was painted by the artist
Someone has stolen my phone.

My phone has been stolen 
The company is building a new office.

A new office is being built by the company

30 tháng 11 2024

The manager will give you a bonus next month.

You will be given a bonus by the manager next month
People speak English in many countries.

English is spoken in many countries
They have completed the project on time.

The project has been completed on time
The teacher is explaining the lesson to the students.

The lesson is being explained to the students by the teacher
Tom wrote this letter last week.

This letter was written by Tom last week