x:12;x:15 và x là số tự nhiên thỏa mãn 100<x<150
Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.


1 from => for
2 visits => visit
3 new house Lisa's => Lisa's new house
4 doesn't => don't
5 make => Are making
6 unselfish => selfish
7 go => going

Olm chào em, cảm ơn đánh giá của em về chất lượng bài giảng của Olm, cảm ơn em đã đồng hành cùng Olm trên hành trình tri thức. Chúc em học tập hiệu quả và vui vẻ cùng Olm em nhé!

Answer:
1. What kinds of books do you like reading?
2. We love doing arts and crafts because we can make pretty things.
3. The children are playing football in the backyard at the moment.
4. I think you should participate in the talent show because you can sing very well.
1. What kinds of books do you like reading?
2. We love doing arts and crafts because we can make pretty things.
3. The children in the backyard are playing football at the moment.
4. I think you should participate in the talent showw because you can sing really well.

Ngu vãi là cân nặng thế chẳng nhẽ nó là con chó hay cục *** à

35 ⋮ \(x\)
⇒ \(x\) \(\in\) Ư(35)
35 = 3.5
Ư(35) = {-35; -7; -5; -1; 1 ;5; 7; 35}
Vậy \(x\) \(\in\) {-35; -7; -5; -1; 1; 5; 7; 35}

Đây là toán nâng cao chuyên đề giải phương trình nghiệm nguyên, cấu trúc thi chuyên, thi học sinh giỏi các cấp. Hôm nay, Olm sẽ hướng dẫn các em giải chi tiết dạng này như sau:
Giải:
\(2xy\) + 4\(x\) - 3y = 17
(2\(xy\) - 3y)+ (4\(x\) - 6) = 11
y(2\(x-3\)) + 2(2\(x\) - 3) = 11
(2\(x\) - 3)(y + 2) = 11
11 = 11; Ư(11) = {-11; -1; 1; 11}
Lập bảng ta có:
2\(x\) - 3 | -11 | -1 | 1 | 11 |
y + 2 | -1 | -11 | 11 | 1 |
\(x\) | -4 | 1 | 2 | 7 |
y | -3 | -13 | 9 | -1 |
Theo bảng trên ta có các cặp \(x;y\) nguyên là:
(\(x;y\)) = (-4; - 3); (1; -13); (2; 9); (7; -1)
Vậy các cặp (\(x;y\)) nguyên thỏa mãn đề bài là:
\(\left(x;y\right)\) = (-4; -3); (1; -13); (2; 9); (7; -1)

1 What are you going to wear for the birthday party?
2 Let's make a pizza tomorrow evening
3 We have no apple pies left for our dessert tonight
4 Her hair is long and black
5 There is a sink, a fridge, a cooker and a cupboard in our kitchen
6 I live in a house in the country
7 The computer is behind the cat
8 I like listening to music

31 A => are playing
32 A => often plays
33 There are thirty five students in my class
34 He has short hair
35 The car park is behind the zoo
36 You should make a wish at Tet
37 My school is bigger than yours
38 What is Mai doing at the moment?
39 How many pens are there in the box?
40 How about putting a picture on the wall?

6 \(⋮\) (n + 2) (- 2 \(\ne\) n; n \(\in\) Z)
(n + 2) \(\in\) Ư(6)
6 = 2.3 ⇒ Ư(6) ={-6; -3; -2; -1; 1; 2; 3; 6}
(n + 2) \(\in\) {-6; -3; -2; -1; 1; 2; 3; 6}
Lập bảng ta có:
n + 2 | -6 | -3 | -2 | -1 | 1 | 2 | 3 | 6 |
n | -8 | -5 | -4 | -3 | -1 | 0 | 1 | 4 |
-2 \(\ne\) n \(\in\) Z | tm | tm | tm | tm | tm | tm | tm | tm |
Theo bảng trên ta có: n \(\in\) {-8; -5; -4; -3; -1; 0; 1; 4}
Vậy n \(\in\) {-8; -5; -4; -3; -1; 0; 1; 4}
b;(n + 13) ⋮ (n + 8) (- 8 ≠ n; n \(\in\) Z)
[(n + 8) + 5] ⋮(n + 8)
5 ⋮ (n + 8)
(n + 8) \(\in\) Ư(5)
5 = 5; Ư(5) = {-5; -1; 1; 5}
Lập bảng ta có:
n + 8 | -5 | -1 | 1 | 5 |
n | - 13 | -9 | -7 | -3 |
-8 \(\ne\) n \(\in\) Z | tm | tm, | tm | tm |
Theo bảng trên ta có: n \(\in\) {-13; -9; -7; -3}
Vậy n \(\in\) {-13; -9; -7; -3}
\(x\) ⋮ 12; \(x\) ⋮ 15 ⇒ \(x\) \(\in\) BC(12; 15)
12 = 22.3; 15 = 3.5; BCNN(12; 15) = 22.3.5 = 60
\(x\) \(\in\) B(60) = {0; 60; 120; 180;...}
Vì 100 < \(x\) < 150 nên \(x\) = 120
Vậy \(x\) = 120
Lời giải
Theo đề bài , x ⋮ 12
x ⋮ 15
Mà x \(\in\) N , 100 < x < 150
⇒ x \(\in\) BC(12;15)
Ta có : 12 = 22 . 3
15 = 3 . 5
BC(12;15) = 22 . 3 . 5 = 60
BC(12;15) = B( 60 ) = { 0;120;180;...}
x \(\in\) { 0;120;180;...}
Mà 100 < x < 150
nên x = 120
Vậy x là 120