Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

để viết được dưới dạng só thập phân hữu hạn
khi mẫu của phân số tối giản chỉ có ước nguyên tố là 2 và 5
vậy \(P=\frac{x}{3.5.x}\) có dạng số thập phân hữu hạn thì \(\hept{\begin{cases}x⋮3\\y\in\left\{2,5\right\}\end{cases}\Rightarrow\hept{\begin{cases}x=3\\y=2\text{ hoặc }y=5\end{cases}}}\)
b. ta có :\(Q=\frac{15x}{2.7y}\Rightarrow\hept{\begin{cases}x⋮7\\y\in\left\{2,5\right\}\end{cases}\Leftrightarrow\hept{\begin{cases}x=7\\y=2\text{ hoặc y=5}\end{cases}}}\)

Ta có:
Góc BOD + góc DOC = 1200
=> góc DOC = 1200 - góc BOD = 120o - 90o = 30o
Góc AOC + góc COB = 120o
=> góc COB = 120o - góc AOC= 120o - 90o = 300
mà Góc BOC + góc COD + góc DOA = 120o
=> góc COD = 120o - ( góc BOC + góc DOA) = 1200 - 600 = 600
Ta có:
Góc BOC = Góc AOD
=> 1/2 BOC = 1/2 AOD = 30/2 = 50
hay góc nOC = góc mOD = 15o
mà góc nOm= góc nOC +góc mOD + góc COD = 15o +150 +600 = 90o
hay nO vuông góc với mO.
k cho mình nha


Read the passage and choose the best answer.
"Let's have a picnic lunch in the countryside." This is easy to say nice to think about. You imagine a beautiful green field with a big tree in the middle which gives some shade from the sun. All around is lovely scenery and in the distance you can see the cows quietly eating the grass. After a meal of delicious sandwiches and raw fruit you can imagine lying in the warm sun then as darkness comes. You strap uy your basket and drive happily home.
But it doesn't always happen this. You must not forget that flies also raw food, that green fields are sometimes damp fields, that rain may follow the sun that peaceful cows may be unfriendly bull.
1.What is easy to say and nice to think about?
A. “Let’s have a picnic lunch in the countryside” is.
B. “Let’s have a picnic lunch in the mountain” is.
C. “Let’s have a picnic lunch in the green fields” is.
D. “Let’s have a picnic lunch in the city” is.
2.Where, in your imagine, is the big tree?
A.It’s in the middle of a beach. B. It’s in the middle of a hill.
C. It’s in the middle of a beautiful stadium. D. It’s in the middle of a beautiful green field.
3.What can you imagine doing after meal?
A.We can imagine lying in the darkness. B. We can imagine lying in the warm sun.
C. We can imagine lying in the badroom. D. We can imagine lying in the hotel.
4.What also s raw fruit?
A.Dogs also do. B.Lions also do. C.Flies also do. D.Chicken also do.
5.What may follow the sun?
A.The earth may follow the sun. B. The rain may follow the sun.
C. The cows may follow the sun. D. people may follow the sun.

Trả lời:
\(\left(-3xy^4+\frac{1}{2}x^2y^2\right)^3\)
\(=\left(-3xy^4\right)^3+3.\left(-3xy^4\right)^2.\frac{1}{2}x^2y^2+3.\left(-3xy^4\right)\left(\frac{1}{2}x^2y^2\right)^2+\left(\frac{1}{2}x^2y^2\right)^3\)
\(=-27x^3y^{12}+3.9x^2y^8.\frac{1}{2}x^2y^2+3.\left(-3xy^4\right).\frac{1}{4}x^4y^4+\frac{1}{8}x^6y^6\)
\(=-27x^3y^{12}+\frac{27}{2}x^4y^{10}-\frac{9}{4}x^5y^8+\frac{1}{8}x^6y^6\)

I strongly support the use of personal electronic devices in learning because we can’t miss its definite advantages.
First of all, they can be used for both research and study purpose. Students can access Internet to download data and store information and textbooks, which save amounts of money for paper books and time. This also means their backpacks are lighter but contain bigger data.
Secondly, modern technology tools improve their study results because of a wide variety of useful learning applications on smartphones, laptop, tablets and other media players such as dictionary, spelling, translation, pronunciation and other apps. These apps are not boring but exciting them with colorful designed-courses, funny methods and attractive contents. Furthermore, students can study any time, anywhere as long as their devices are connected to Internet.
Last but not least, smartphones help students communicate with each other or relax by listening to music and playing games when they are bored or tired of studying. All types of entertainment are now combined in a small portable equipment, which is convenient for the owners to relax anywhere.
In conclusion, personal electronic devices bring more benefits than harm to students. I suggest that teachers allow and encourage the use of these devices in learning both inside and outside of class.
NỘI DUNG DỊCH:
Tôi ủng hộ mạnh mẽ việc sử dụng các thiết bị điện tử cá nhân trong học tập vì chúng ta không thể bỏ lỡ những lợi thế rõ ràng của nó.
Trước hết, chúng có thể được sử dụng cho mục đích nghiên cứu và học tập. Sinh viên có thể truy cập Internet để tải dữ liệu và lưu trữ thông tin và sách giáo khoa, giúp tiết kiệm số tiền cho sách và tiết kiệm thời gian. Điều này cũng có nghĩa là ba lô của họ nhẹ hơn nhưng chứa dữ liệu lớn hơn.
Thứ hai, các công cụ công nghệ hiện đại cải thiện kết quả học tập của họ nhờ vào nhiều ứng dụng học tập hữu ích trên điện thoại thông minh, máy tính xách tay, máy tính bảng và các phương tiện truyền thông khác như từ điển, đánh vần, dịch và các ứng dụng khác. Những ứng dụng này không phải gây nhàm chán mà còn thú vị với các khóa học được thiết kế đầy màu sắc, phương pháp vui nhộn và nội dung hấp dẫn. Hơn nữa, sinh viên có thể học bất cứ lúc nào, bất cứ nơi nào miễn là thiết bị của họ được kết nối với Internet.
Cuối cùng nhưng không kém phần quan trọng, điện thoại thông minh giúp học sinh giao tiếp với nhau hoặc thư giãn bằng cách nghe nhạc và chơi các trò chơi khi họ thấy chán hoặc mệt mỏi vì học. Tất cả các loại giải trí hiện nay được kết hợp trong một thiết bị cầm tay nhỏ, thuận tiện cho các chủ sở hữu thư giãn ở bất cứ đâu.
Tóm lại, các thiết bị điện tử cá nhân mang lại nhiều lợi ích hơn là gây hại cho học sinh. Tôi đề nghị giáo viên cho phép và khuyến khích sử dụng các thiết bị này trong học tập cả trong và ngoài lớp học.
CÔ DUYỆT CHO EM VỚI
In the age of technology booming, application of electronic devices in education has become a common sense. However, using electronic devices in schooling can bring about both advantages and disadvantages. In terms of benefits, students study better by using helpful learning apps on smartphones, laptops and other devices. Taking smartphone as an example, with diverse educational applications, students can not only access to wider range of knowledge but also learn it in a more interesting way. Moreover, electronic devices offer students abundant information resources with convenience. All information and textbooks needed for schooling can be easily stored in electronic devices which can save students time and make their backpacks lighter. Another advantage is that electronic devices can help them communicate with each other and relax by listening to music and playing games when they are bored and stressed out. In terms of drawbacks, electronic devices can distract students from their studies as they may use them to play games, text and chat in lesson time. Additionally, students have access to inappropriate information, videos and pictures. Furthermore, Students might take embarrassing pictures of others, share them on the Internet or use them to demand money or force people to do things for them. In short, although the benefits of electronic devices in classroom are undeniable, it is necessary for us to consider and set proper rules over using electronic devices at school.

\(x^4+6x^3+7x^2-6x+1=x^4+3x^3-x^2+3x^3+9x^2-3x-x^2-3x+1\)
\(=x^2\left(x^2+3x-1\right)+3x\left(x^2+3x-1\right)-\left(x^2+3x-1\right)\)
\(=\left(x^2+3x-1\right)^2\)
V. Read the text and choose the best answer to fill in the blank. There are two words that are not necessary.
paper -glass- old -metal -symbol-plass- cans -furniture -clear- televisions
We can recycle most things - clothes, shoes, phones, computers, (1) __televisions__________, cars, (2) ____plass________, papers, bottles, and batteries. There are a few things that we can’t recycle - but not many!We can recycle most (3) __paper____________ and card to make new paper. We can recycle (4) ___metal_________ from many different things cans, cars and computers. It’s hard to get new metal so it’s good to recycle metal.We can recycle most types of (5) __glass__________ It’s good to sort the glass into different colours - green, brown and clear glass. Factories can only make new clear glass when 99% of the recycle glass is (6) ___clear_________There’s a recycling (7) ____symbol________ on a lot of the things that we can recycle. There’s sometimes a symbol on the things that we can’t recycle.We have to recycle different types of (8) __furniture__________ in different ways. The recycling symbols on plas help people to sort the different types of plas.
VI. Rearrange the words to make meaningful sentences.
1. How/ Julia/ often/ piano/ the/ does/ play? How often does Julia play the piano ?
2. What/ Helen/ his/ sister/ do/ and/ do/ it’s/ hot/ when? What do Helen and his sister do when it's hot ?
3. Family/ our/ going/ is/ for/ stay/ Nha Trang/ to/ beach/ 5 days/ in. Our family is going to stay in Nha Trang beach for 5 days
4. Don’t/ why/ do/ homework/ before/ you/ out/ going/ your? Why don't you do your homework before going out ?
5. They/ playing/ with/ soccer/ are/ in/ park/ now/ the/ their/ friends. They are playing soccer in the park with their friends now