Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.
1.I do grow trees in the school
2.I recycle paper, rubbish,... in city
2.We can do don'n thorw rubbish in street,Clean the streets
4.Because If we don't save the water, Water will be exhausted
My future house will be a UFO. It will be in a mountain. It will surrond by tall, old tree. By this UFO, I will be the first man come to Pluto. My house will have robots use by solar energy, they will help me house work and take care of my pet.
My future house will be a UFO. It will be in a mountain. It will surrond by tall, old trees. By this UFO, I will fly around galaxy and be a first man come to Pluto. My house will have robots use by solar energy, they will help me housework and take care of my pet
Câu 1: PTBĐ chính : biểu cảm
Câu 2:
Qua chuyện cây tre tác giả ngợi ca phẩm chất con người Việt Nam luôn vượt qua khó khăn bằng sức sống bền bỉ, tình yêu thương và tinh thần đoàn kết gắn bó với nhau
Câu 3:
-Ẩn dụ (cây tre ẩn dụ cho con người Việt Nam)
-Nhân hóa (trong các câu: Bão bùng thân bọc lấy thân/ Tay ôm tay níu tre gần nhau thêm/ Thương nhau tre không ở riêng/ Lưng trần phơi nắng phơi sương/ Có manh áo cuộc tre nhường cho con).
Câu 4:
Biểu đạt tinh thần chịu thương chịu khó, hi sinh bản thân vì con của cây tre cũng tức là của con người Việt Nam
HT
Câu 1:
- Phương thức biểu đạt chính : Biểu cảm
Câu 2:
- Nội dung chính của đoạn thơ: Từ hình ảnh cây tre Việt Nam, tác giả thể hiện những vẻ đẹp trong tính cách, phẩm chất của con người Việt Nam.
Câu 3:
- Biện pháp tu từ chủ yếu được sử dụng ở trong đoạn thơ: nhân hóa, so sánh
- Tác dụng:
+ Giúp câu thơ thêm sinh động, gợi hình, gợi tả, gợi cảm
+ Sự vật trở nên có hồn hơn, mang sắc thái, dáng vóc của con người.
+ Qua việc khắc họa hình ảnh cây tre, tác giả đã bộc lộ, đặc tả những phẩm chất vốn có của con người Việt Nam.
Câu 4:
Hình tượng cây tre trong hai câu thơ đã thể hiện, khắc họa hình ảnh người mẹ tần tảo, chịu thương chịu khó vì con. Đây cũng chính là điểm độc đáo đồng thời cũng chính là sự sáng tạo của nhà thơ. Mượn hình ảnh cây tre cùng thủ pháp nhân hóa, tác giả không chỉ khiến cây tre trở nên có hồn hơn, mang sắc thái như con người vừa ẩn hiện lấp ló đằng sau hình ảnh cây tre ấy chính là hình ảnh người mẹ lam lũ, chịu thương chịu khó, dãi dầm mưa nắm. Không quản ngại khó khăn để kiếm miếng cơm manh áo nuôi con. Qua đó, tác giả cũng thể hiện tình yêu bao la đối với những người mẹ Việt Nam anh hùng.
1. We _______________ go to the party. We’re going to a wedding.
A. Couldn’t B. won’t be able to
C. Will can’t D. want be able to
2. A: Can you lend me some money?
B: Sorry. I ___________ . I haven’t got any either.
A. Couldn’t B. am not able to
C. Can’t D. won’t be able to
3. They________ go. The weather was too bad.
A. Weren’t able to B. cant
C. Won’t be able to D. couldn’t
4. She________ come on holiday next month if her parents give her permission.
A. Can’t B. will be able to
C. Could D. couldn’t
5. The fishing boat sank but luckily all the crew ________ save themselves.
A. Couldn’t B. will be able to
C. Were able to D. can
1. I study English on Tuesday.
2. They are playing games on the playground.
1.I study English on Tuesdays.
2.They are playing games on the playground.
3.The students are playing now.
4.What are you looking at?
5.Does your mother driver you to school?
HT~
X
1, stay / grandparents / vacation / are / with / next / we / to / our / going / summer
=>We are going to stay with our grandparents next summer vacation
2. next / photocopy / what / store / there / the / is / to ?
=>What is there next to the photocopy store ?
3, in / are / how / of / house / there / many / your / cans / food ?
=>How many cans of food are there in your house?
4. Nam / does / often / what / have / lunch / for ?
=>What does Nam often have for lunch?
5. Good/the/there/let's/and/time/beach/go/have/to/a
=> Let's go to a beach ang have a good time
My favorite hobby is playing football in spare time. After completing my home work at home, I generally spend my lot of free time in playing football. I was so interested to play football from my childhood however started learning to play well when I was 5 years old. I was in one class when I was 5 years old. My father asked to my class teacher in the PTM about my hobby of football. And my teacher told him that there is a facility of playing sports daily in the school from class 1 so you can admit your child. Now, I really enjoy playing football and paripate in the inter-school competitions.
.