Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet...">
K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 46 to 50.

Transportation accounts for up to one–third of greenhouse gas emissions from the world’s biggest cities and traffic is the largest source of toxic air pollution. To create sustainable, healthy and livable cities, we need to increase the number of cyclists on our streets, and that means getting more women on their bikes. In San Francisco, only 29% of cyclists are women; in Barcelona, there are three male cyclists for every female cyclist; in London, 37% of cyclists are female.

Surveys reveal that potential cyclists of all genders are deterred by similar concerns, including aggressive and speeding drivers, the threat posed by large vehicles such as lorries and buses, and bike theft. However, women disproportionately view protected cycle lanes as a more urgent priority. According to research about women and cycling in San Francisco, cities should invest in protected cycle lanes with consistent and clear signage that function as a joined–up network to encourage female riders. Together with more secure cycle parking, these infrastructure investments would make cycling safer, supporting those who already cycle and encouraging those who do not yet ride.

People do what they perceive to be possible. Research in San Francisco found that women, especially women of color, felt that “people like me” do not cycle. Similarly, 49% of people in London say they do not feel cycling is for “people like them”. More diverse and inclusive imagery of cyclists (in policy documents, in the media and on city streets) could help challenge these perceptions and make more people feel that cycling is for everyone. Social events that enable women to try cycling in a relaxed environment, perhaps as part of a buddy or mentor system that pairs experienced cyclists with those newer to cycling, can help make cycling more accessible and inclusive, along with approaches such as female–led maintenance classes.

The different decisions men and women make about cycling are not only based on issues of convenience or comfort. People’s perceptions of safety influence how, when, where and why they travel. Women and girls learn early on to worry about their personal safety when out and about, and to change their behavior, dress, speech and travel patterns to avoid sexual harassment or violence. Cities must take women’s and girls’ safety considerations seriously through initiatives such as safety audits.

The word “deterred” in paragraph 2 mostly means ______.

A. prevented

B. motivated

C. encouraged

D. decided

1
19 tháng 11 2017

Kiến thức: Đọc hiểu

Giải thích:

Từ “deterred” trong đoạn 2 có nghĩa là?

  A. ngăn chặn             B. thúc đẩy               C. khuyến khích        D. quyết định

Thông tin: Surveys reveal that potential cyclists of all genders are deterred by similar concerns, including aggressive and speeding drivers, the threat posed by large vehicles such as lorries and buses, and bike theft.

Tạm dịch: Các cuộc khảo sát cho thấy những người đi xe đạp tiềm năng của tất cả các giới đều bị ngăn cản bởi những mối quan tâm tương tự, bao gồm cả những người lái xe hung hăng và chạy quá tốc độ, mối đe dọa từ các phương tiện lớn như xe tải và xe buýt và trộm cắp xe đạp.

Chọn A

Dịch bài đọc:

Giao thông vận tải chiếm tới một phần ba lượng khí thải nhà kính từ các thành phố lớn nhất thế giới và giao thông là nguồn ô nhiễm không khí độc hại lớn nhất. Để tạo ra các thành phố bền vững, lành mạnh và đáng sống, chúng ta cần tăng số lượng người đi xe đạp trên đường phố của chúng ta, và điều đó có nghĩa là có thêm phụ nữ trên xe đạp của họ. Ở San Francisco, chỉ có 29% người đi xe đạp là phụ nữ; ở Barcelona, có ba người đi xe đạp nam cho mỗi người đi xe đạp nữ; ở London, 37% người đi xe đạp là nữ.

Các cuộc khảo sát cho thấy những người đi xe đạp tiềm năng của tất cả các giới đều bị ngăn cản bởi những mối quan tâm tương tự, bao gồm cả những người lái xe hung hăng và chạy quá tốc độ, mối đe dọa từ các phương tiện lớn như xe tải và xe buýt và trộm cắp xe đạp. Tuy nhiên, phụ nữ không cân xứng xem các làn đường được bảo vệ là ưu tiên cấp bách hơn. Theo nghiên cứu về phụ nữ và đi xe đạp ở San Francisco, các thành phố nên đầu tư vào các làn đường được bảo vệ với các biển báo phù hợp và rõ ràng có chức năng như một mạng lưới liên kết để khuyến khích các tay đua nữ. Cùng với việc đỗ xe theo chu kỳ an toàn hơn, các khoản đầu tư cơ sở hạ tầng này sẽ giúp việc đạp xe an toàn hơn, hỗ trợ những người đã đạp xe và khuyến khích những người chưa đi xe.

Mọi người làm những gì họ cảm nhận được là có thể. Nghiên cứu tại San Francisco đã phát hiện ra rằng phụ nữ, đặc biệt là phụ nữ da màu, cảm thấy rằng những người người Hồi giáo như tôi không đi xe đạp. Tương tự như vậy, 49% người dân ở London nói rằng họ không cảm thấy việc đi xe đạp là dành cho những người như họ. Hình ảnh đa dạng và toàn diện hơn về người đi xe đạp (trong các tài liệu chính sách, trên phương tiện truyền thông và trên đường phố thành phố) có thể giúp thách thức những nhận thức này và khiến nhiều người cảm thấy rằng đạp xe là dành cho tất cả mọi người. Các sự kiện xã hội cho phép phụ nữ thử đạp xe trong một môi trường thoải mái, có thể là một phần của hệ thống bạn bè hoặc người cố vấn kết hợp người đi xe đạp có kinh nghiệm với người mới đi xe đạp, có thể giúp đi xe đạp dễ tiếp cận và toàn diện hơn, cùng với các phương pháp như bảo trì do phụ nữ các lớp học.

Những quyết định khác nhau mà đàn ông và phụ nữ đưa ra về việc đi xe đạp không chỉ dựa trên các vấn đề về sự thuận tiện hay thoải mái. Mọi người nhận thức về sự an toàn ảnh hưởng như thế nào, khi nào, ở đâu và tại sao họ đi du lịch. Phụ nữ và trẻ em gái học sớm để lo lắng về sự an toàn cá nhân của họ khi ra ngoài và thay đổi hành vi, cách ăn mặc, lời nói và cách đi lại để tránh quấy rối tình dục hoặc bạo lực. Các thành phố phải coi trọng phụ nữ và các cô gái nghiêm túc về vấn đề an toàn thông qua các sáng kiến như kiểm toán an toàn.

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 46 to 50. Transportation accounts for up to one–third of greenhouse gas emissions from the world’s biggest cities and traffic is the largest source of toxic air pollution. To create sustainable, healthy and livable cities, we need to increase the number of cyclists on our streets, and that means getting more women on their bikes. In San Francisco,...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 46 to 50.

Transportation accounts for up to one–third of greenhouse gas emissions from the world’s biggest cities and traffic is the largest source of toxic air pollution. To create sustainable, healthy and livable cities, we need to increase the number of cyclists on our streets, and that means getting more women on their bikes. In San Francisco, only 29% of cyclists are women; in Barcelona, there are three male cyclists for every female cyclist; in London, 37% of cyclists are female.

Surveys reveal that potential cyclists of all genders are deterred by similar concerns, including aggressive and speeding drivers, the threat posed by large vehicles such as lorries and buses, and bike theft. However, women disproportionately view protected cycle lanes as a more urgent priority. According to research about women and cycling in San Francisco, cities should invest in protected cycle lanes with consistent and clear signage that function as a joined–up network to encourage female riders. Together with more secure cycle parking, these infrastructure investments would make cycling safer, supporting those who already cycle and encouraging those who do not yet ride.

People do what they perceive to be possible. Research in San Francisco found that women, especially women of color, felt that “people like me” do not cycle. Similarly, 49% of people in London say they do not feel cycling is for “people like them”. More diverse and inclusive imagery of cyclists (in policy documents, in the media and on city streets) could help challenge these perceptions and make more people feel that cycling is for everyone. Social events that enable women to try cycling in a relaxed environment, perhaps as part of a buddy or mentor system that pairs experienced cyclists with those newer to cycling, can help make cycling more accessible and inclusive, along with approaches such as female–led maintenance classes.

The different decisions men and women make about cycling are not only based on issues of convenience or comfort. People’s perceptions of safety influence how, when, where and why they travel. Women and girls learn early on to worry about their personal safety when out and about, and to change their behavior, dress, speech and travel patterns to avoid sexual harassment or violence. Cities must take women’s and girls’ safety considerations seriously through initiatives such as safety audits.

Which of the following can be inferred from the passage?

A. Traffic in big cities is partly blamed for air pollution.

B. The time when people travel does not depend on the degree of safety they perceive.

C. There hasn’t been a great deal of publicity for all kinds of cyclists.

D. In order to make cycling more popular, female cyclists should be encouraged to travel alone.

1
15 tháng 9 2018

Kiến thức: Đọc hiểu

Giải thích:

Điều nào sau đây có thể được suy ra từ bài đọc?

  A. Giao thông ở các thành phố lớn bị đổ lỗi một phần cho ô nhiễm không khí.

  B. Thời gian khi mọi người đi du lịch không phụ thuộc vào mức độ an toàn mà họ cảm nhận được.

  C. Đã không có nhiều sự công khai cho tất cả các loại người đi xe đạp.

  D. Để việc đạp xe trở nên phổ biến hơn, người đi xe đạp nữ nên được khuyến khích đi du lịch một mình.

Chọn C

Dịch bài đọc:

Giao thông vận tải chiếm tới một phần ba lượng khí thải nhà kính từ các thành phố lớn nhất thế giới và giao thông là nguồn ô nhiễm không khí độc hại lớn nhất. Để tạo ra các thành phố bền vững, lành mạnh và đáng sống, chúng ta cần tăng số lượng người đi xe đạp trên đường phố của chúng ta, và điều đó có nghĩa là có thêm phụ nữ trên xe đạp của họ. Ở San Francisco, chỉ có 29% người đi xe đạp là phụ nữ; ở Barcelona, có ba người đi xe đạp nam cho mỗi người đi xe đạp nữ; ở London, 37% người đi xe đạp là nữ.

Các cuộc khảo sát cho thấy những người đi xe đạp tiềm năng của tất cả các giới đều bị ngăn cản bởi những mối quan tâm tương tự, bao gồm cả những người lái xe hung hăng và chạy quá tốc độ, mối đe dọa từ các phương tiện lớn như xe tải và xe buýt và trộm cắp xe đạp. Tuy nhiên, phụ nữ không cân xứng xem các làn đường được bảo vệ là ưu tiên cấp bách hơn. Theo nghiên cứu về phụ nữ và đi xe đạp ở San Francisco, các thành phố nên đầu tư vào các làn đường được bảo vệ với các biển báo phù hợp và rõ ràng có chức năng như một mạng lưới liên kết để khuyến khích các tay đua nữ. Cùng với việc đỗ xe theo chu kỳ an toàn hơn, các khoản đầu tư cơ sở hạ tầng này sẽ giúp việc đạp xe an toàn hơn, hỗ trợ những người đã đạp xe và khuyến khích những người chưa đi xe.

Mọi người làm những gì họ cảm nhận được là có thể. Nghiên cứu tại San Francisco đã phát hiện ra rằng phụ nữ, đặc biệt là phụ nữ da màu, cảm thấy rằng những người người Hồi giáo như tôi không đi xe đạp. Tương tự như vậy, 49% người dân ở London nói rằng họ không cảm thấy việc đi xe đạp là dành cho những người như họ. Hình ảnh đa dạng và toàn diện hơn về người đi xe đạp (trong các tài liệu chính sách, trên phương tiện truyền thông và trên đường phố thành phố) có thể giúp thách thức những nhận thức này và khiến nhiều người cảm thấy rằng đạp xe là dành cho tất cả mọi người. Các sự kiện xã hội cho phép phụ nữ thử đạp xe trong một môi trường thoải mái, có thể là một phần của hệ thống bạn bè hoặc người cố vấn kết hợp người đi xe đạp có kinh nghiệm với người mới đi xe đạp, có thể giúp đi xe đạp dễ tiếp cận và toàn diện hơn, cùng với các phương pháp như bảo trì do phụ nữ các lớp học.

Những quyết định khác nhau mà đàn ông và phụ nữ đưa ra về việc đi xe đạp không chỉ dựa trên các vấn đề về sự thuận tiện hay thoải mái. Mọi người nhận thức về sự an toàn ảnh hưởng như thế nào, khi nào, ở đâu và tại sao họ đi du lịch. Phụ nữ và trẻ em gái học sớm để lo lắng về sự an toàn cá nhân của họ khi ra ngoài và thay đổi hành vi, cách ăn mặc, lời nói và cách đi lại để tránh quấy rối tình dục hoặc bạo lực. Các thành phố phải coi trọng phụ nữ và các cô gái nghiêm túc về vấn đề an toàn thông qua các sáng kiến như kiểm toán an toàn.

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 46 to 50. Transportation accounts for up to one–third of greenhouse gas emissions from the world’s biggest cities and traffic is the largest source of toxic air pollution. To create sustainable, healthy and livable cities, we need to increase the number of cyclists on our streets, and that means getting more women on their bikes. In San Francisco,...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 46 to 50.

Transportation accounts for up to one–third of greenhouse gas emissions from the world’s biggest cities and traffic is the largest source of toxic air pollution. To create sustainable, healthy and livable cities, we need to increase the number of cyclists on our streets, and that means getting more women on their bikes. In San Francisco, only 29% of cyclists are women; in Barcelona, there are three male cyclists for every female cyclist; in London, 37% of cyclists are female.

Surveys reveal that potential cyclists of all genders are deterred by similar concerns, including aggressive and speeding drivers, the threat posed by large vehicles such as lorries and buses, and bike theft. However, women disproportionately view protected cycle lanes as a more urgent priority. According to research about women and cycling in San Francisco, cities should invest in protected cycle lanes with consistent and clear signage that function as a joined–up network to encourage female riders. Together with more secure cycle parking, these infrastructure investments would make cycling safer, supporting those who already cycle and encouraging those who do not yet ride.

People do what they perceive to be possible. Research in San Francisco found that women, especially women of color, felt that “people like me” do not cycle. Similarly, 49% of people in London say they do not feel cycling is for “people like them”. More diverse and inclusive imagery of cyclists (in policy documents, in the media and on city streets) could help challenge these perceptions and make more people feel that cycling is for everyone. Social events that enable women to try cycling in a relaxed environment, perhaps as part of a buddy or mentor system that pairs experienced cyclists with those newer to cycling, can help make cycling more accessible and inclusive, along with approaches such as female–led maintenance classes.

The different decisions men and women make about cycling are not only based on issues of convenience or comfort. People’s perceptions of safety influence how, when, where and why they travel. Women and girls learn early on to worry about their personal safety when out and about, and to change their behavior, dress, speech and travel patterns to avoid sexual harassment or violence. Cities must take women’s and girls’ safety considerations seriously through initiatives such as safety audits.

According to paragraph 2, cities should invest in transport infrastructure ______.

A. to attract people who do not cycle yet

B. to promote public transport

C. to encourage male cyclists

D. to enable people to use their private cars

1
11 tháng 12 2017

Kiến thức: Đọc hiểu

Giải thích:

Theo đoạn 2, các thành phố nên đầu tư vào cơ sở hạ tầng giao thông ______.

  A. để thu hút những người chưa đạp xe      B. để thúc đẩy giao thông công cộng

  C. để khuyến khích người đi xe đạp nam      D. cho phép mọi người sử dụng ô tô riêng của họ

Thông tin: Together with more secure cycle parking, these infrastructure investments would make cycling safer, supporting those who already cycle and encouraging those who do not yet ride.

Tạm dịch: Cùng với việc đỗ xe theo chu kỳ an toàn hơn, các khoản đầu tư cơ sở hạ tầng này sẽ giúp việc đạp xe an toàn hơn, hỗ trợ những người đã đạp xe và khuyến khích những người chưa đi xe.

Chọn A

Dịch bài đọc:

Giao thông vận tải chiếm tới một phần ba lượng khí thải nhà kính từ các thành phố lớn nhất thế giới và giao thông là nguồn ô nhiễm không khí độc hại lớn nhất. Để tạo ra các thành phố bền vững, lành mạnh và đáng sống, chúng ta cần tăng số lượng người đi xe đạp trên đường phố của chúng ta, và điều đó có nghĩa là có thêm phụ nữ trên xe đạp của họ. Ở San Francisco, chỉ có 29% người đi xe đạp là phụ nữ; ở Barcelona, có ba người đi xe đạp nam cho mỗi người đi xe đạp nữ; ở London, 37% người đi xe đạp là nữ.

Các cuộc khảo sát cho thấy những người đi xe đạp tiềm năng của tất cả các giới đều bị ngăn cản bởi những mối quan tâm tương tự, bao gồm cả những người lái xe hung hăng và chạy quá tốc độ, mối đe dọa từ các phương tiện lớn như xe tải và xe buýt và trộm cắp xe đạp. Tuy nhiên, phụ nữ không cân xứng xem các làn đường được bảo vệ là ưu tiên cấp bách hơn. Theo nghiên cứu về phụ nữ và đi xe đạp ở San Francisco, các thành phố nên đầu tư vào các làn đường được bảo vệ với các biển báo phù hợp và rõ ràng có chức năng như một mạng lưới liên kết để khuyến khích các tay đua nữ. Cùng với việc đỗ xe theo chu kỳ an toàn hơn, các khoản đầu tư cơ sở hạ tầng này sẽ giúp việc đạp xe an toàn hơn, hỗ trợ những người đã đạp xe và khuyến khích những người chưa đi xe.

Mọi người làm những gì họ cảm nhận được là có thể. Nghiên cứu tại San Francisco đã phát hiện ra rằng phụ nữ, đặc biệt là phụ nữ da màu, cảm thấy rằng những người người Hồi giáo như tôi không đi xe đạp. Tương tự như vậy, 49% người dân ở London nói rằng họ không cảm thấy việc đi xe đạp là dành cho những người như họ. Hình ảnh đa dạng và toàn diện hơn về người đi xe đạp (trong các tài liệu chính sách, trên phương tiện truyền thông và trên đường phố thành phố) có thể giúp thách thức những nhận thức này và khiến nhiều người cảm thấy rằng đạp xe là dành cho tất cả mọi người. Các sự kiện xã hội cho phép phụ nữ thử đạp xe trong một môi trường thoải mái, có thể là một phần của hệ thống bạn bè hoặc người cố vấn kết hợp người đi xe đạp có kinh nghiệm với người mới đi xe đạp, có thể giúp đi xe đạp dễ tiếp cận và toàn diện hơn, cùng với các phương pháp như bảo trì do phụ nữ các lớp học.

Những quyết định khác nhau mà đàn ông và phụ nữ đưa ra về việc đi xe đạp không chỉ dựa trên các vấn đề về sự thuận tiện hay thoải mái. Mọi người nhận thức về sự an toàn ảnh hưởng như thế nào, khi nào, ở đâu và tại sao họ đi du lịch. Phụ nữ và trẻ em gái học sớm để lo lắng về sự an toàn cá nhân của họ khi ra ngoài và thay đổi hành vi, cách ăn mặc, lời nói và cách đi lại để tránh quấy rối tình dục hoặc bạo lực. Các thành phố phải coi trọng phụ nữ và các cô gái nghiêm túc về vấn đề an toàn thông qua các sáng kiến như kiểm toán an toàn.

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 46 to 50. Transportation accounts for up to one–third of greenhouse gas emissions from the world’s biggest cities and traffic is the largest source of toxic air pollution. To create sustainable, healthy and livable cities, we need to increase the number of cyclists on our streets, and that means getting more women on their bikes. In San Francisco,...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 46 to 50.

Transportation accounts for up to one–third of greenhouse gas emissions from the world’s biggest cities and traffic is the largest source of toxic air pollution. To create sustainable, healthy and livable cities, we need to increase the number of cyclists on our streets, and that means getting more women on their bikes. In San Francisco, only 29% of cyclists are women; in Barcelona, there are three male cyclists for every female cyclist; in London, 37% of cyclists are female.

Surveys reveal that potential cyclists of all genders are deterred by similar concerns, including aggressive and speeding drivers, the threat posed by large vehicles such as lorries and buses, and bike theft. However, women disproportionately view protected cycle lanes as a more urgent priority. According to research about women and cycling in San Francisco, cities should invest in protected cycle lanes with consistent and clear signage that function as a joined–up network to encourage female riders. Together with more secure cycle parking, these infrastructure investments would make cycling safer, supporting those who already cycle and encouraging those who do not yet ride.

People do what they perceive to be possible. Research in San Francisco found that women, especially women of color, felt that “people like me” do not cycle. Similarly, 49% of people in London say they do not feel cycling is for “people like them”. More diverse and inclusive imagery of cyclists (in policy documents, in the media and on city streets) could help challenge these perceptions and make more people feel that cycling is for everyone. Social events that enable women to try cycling in a relaxed environment, perhaps as part of a buddy or mentor system that pairs experienced cyclists with those newer to cycling, can help make cycling more accessible and inclusive, along with approaches such as female–led maintenance classes.

The different decisions men and women make about cycling are not only based on issues of convenience or comfort. People’s perceptions of safety influence how, when, where and why they travel. Women and girls learn early on to worry about their personal safety when out and about, and to change their behavior, dress, speech and travel patterns to avoid sexual harassment or violence. Cities must take women’s and girls’ safety considerations seriously through initiatives such as safety audits.

The word “their” in paragraph 4 refers to ______.

A. girls

B. people’s perceptions

C. women

D. women and girls

1
16 tháng 12 2018

Kiến thức: Đọc hiểu

Giải thích:

Từ “their” ở đoạn 4 nói tới _____.

  A. cô gái                                                      B. nhận thức của con người

  C. phụ nữ                                                     D. phụ nữ và các cô gái

Thông tin: Women and girls learn early on to worry about their personal safety when out and about, and to change their behaviour, dress, speech and travel patterns to avoid sexual harassment or violence.

Tạm dịch: Phụ nữ và trẻ em gái học sớm để lo lắng về sự an toàn cá nhân của họ khi ra ngoài và thay đổi hành vi, cách ăn mặc, lời nói và cách đi lại để tránh quấy rối tình dục hoặc bạo lực.

Chọn D

Dịch bài đọc:

Giao thông vận tải chiếm tới một phần ba lượng khí thải nhà kính từ các thành phố lớn nhất thế giới và giao thông là nguồn ô nhiễm không khí độc hại lớn nhất. Để tạo ra các thành phố bền vững, lành mạnh và đáng sống, chúng ta cần tăng số lượng người đi xe đạp trên đường phố của chúng ta, và điều đó có nghĩa là có thêm phụ nữ trên xe đạp của họ. Ở San Francisco, chỉ có 29% người đi xe đạp là phụ nữ; ở Barcelona, có ba người đi xe đạp nam cho mỗi người đi xe đạp nữ; ở London, 37% người đi xe đạp là nữ.

Các cuộc khảo sát cho thấy những người đi xe đạp tiềm năng của tất cả các giới đều bị ngăn cản bởi những mối quan tâm tương tự, bao gồm cả những người lái xe hung hăng và chạy quá tốc độ, mối đe dọa từ các phương tiện lớn như xe tải và xe buýt và trộm cắp xe đạp. Tuy nhiên, phụ nữ không cân xứng xem các làn đường được bảo vệ là ưu tiên cấp bách hơn. Theo nghiên cứu về phụ nữ và đi xe đạp ở San Francisco, các thành phố nên đầu tư vào các làn đường được bảo vệ với các biển báo phù hợp và rõ ràng có chức năng như một mạng lưới liên kết để khuyến khích các tay đua nữ. Cùng với việc đỗ xe theo chu kỳ an toàn hơn, các khoản đầu tư cơ sở hạ tầng này sẽ giúp việc đạp xe an toàn hơn, hỗ trợ những người đã đạp xe và khuyến khích những người chưa đi xe.

Mọi người làm những gì họ cảm nhận được là có thể. Nghiên cứu tại San Francisco đã phát hiện ra rằng phụ nữ, đặc biệt là phụ nữ da màu, cảm thấy rằng những người người Hồi giáo như tôi không đi xe đạp. Tương tự như vậy, 49% người dân ở London nói rằng họ không cảm thấy việc đi xe đạp là dành cho những người như họ. Hình ảnh đa dạng và toàn diện hơn về người đi xe đạp (trong các tài liệu chính sách, trên phương tiện truyền thông và trên đường phố thành phố) có thể giúp thách thức những nhận thức này và khiến nhiều người cảm thấy rằng đạp xe là dành cho tất cả mọi người. Các sự kiện xã hội cho phép phụ nữ thử đạp xe trong một môi trường thoải mái, có thể là một phần của hệ thống bạn bè hoặc người cố vấn kết hợp người đi xe đạp có kinh nghiệm với người mới đi xe đạp, có thể giúp đi xe đạp dễ tiếp cận và toàn diện hơn, cùng với các phương pháp như bảo trì do phụ nữ các lớp học.

Những quyết định khác nhau mà đàn ông và phụ nữ đưa ra về việc đi xe đạp không chỉ dựa trên các vấn đề về sự thuận tiện hay thoải mái. Mọi người nhận thức về sự an toàn ảnh hưởng như thế nào, khi nào, ở đâu và tại sao họ đi du lịch. Phụ nữ và trẻ em gái học sớm để lo lắng về sự an toàn cá nhân của họ khi ra ngoài và thay đổi hành vi, cách ăn mặc, lời nói và cách đi lại để tránh quấy rối tình dục hoặc bạo lực. Các thành phố phải coi trọng phụ nữ và các cô gái nghiêm túc về vấn đề an toàn thông qua các sáng kiến như kiểm toán an toàn.

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 46 to 50. Transportation accounts for up to one–third of greenhouse gas emissions from the world’s biggest cities and traffic is the largest source of toxic air pollution. To create sustainable, healthy and liveable cities, we need to increase the number of cyclists on our streets, and that means getting more women on their bikes. In San Francisco,...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 46 to 50.

Transportation accounts for up to one–third of greenhouse gas emissions from the world’s biggest cities and traffic is the largest source of toxic air pollution. To create sustainable, healthy and liveable cities, we need to increase the number of cyclists on our streets, and that means getting more women on their bikes. In San Francisco, only 29% of cyclists are women; in Barcelona, there are three male cyclists for every female cyclist; in London, 37% of cyclists are female.

Surveys reveal that potential cyclists of all genders are deterred by similar concerns, including aggressive and speeding drivers, the threat posed by large vehicles such as lorries and buses, and bike theft. However, women disproportionately view protected cycle lanes as a more urgent priority. According to research about women and cycling in San Francisco, cities should invest in protected cycle lanes with consistent and clear signage that function as a joined–up network to encourage female riders. Together with more secure cycle parking, these infrastructure investments would make cycling safer, supporting those who already cycle and encouraging those who do not yet ride.

People do what they perceive to be possible. Research in San Francisco found that women, especially women of colour, felt that “people like me” do not cycle. Similarly, 49% of people in London say they do not feel cycling is for “people like them”. More diverse and inclusive imagery of cyclists (in policy documents, in the media and on city streets) could help challenge these perceptions and make more people feel that cycling is for everyone. Social events that enable women to try cycling in a relaxed environment, perhaps as part of a buddy or mentor system that pairs experienced cyclists with those newer to cycling, can help make cycling more accessible and inclusive, along with approaches such as female–led maintenance classes.

The different decisions men and women make about cycling are not only based on issues of convenience or comfort. People’s perceptions of safety influence how, when, where and why they travel. Women and girls learn early on to worry about their personal safety when out and about, and to change their behaviour, dress, speech and travel patterns to avoid sexual harassment or violence. Cities must take women’s and girls’ safety considerations seriously through initiatives such as safety audits.

What is the passage mainly about?

A. Ways to enable women to cycle in a relaxed environment.

B. Women learn to avoid sexual harassment or violence.

C. How to make cycling safer for women.

D. How to get more women cycling in cities.

1
29 tháng 11 2017

Kiến thức: Đọc hiểu

Giải thích:

Bài đọc chủ yếu nói về điều gì?

  A. Cách cho phép phụ nữ đạp xe trong một môi trường thoải mái.

  B. Phụ nữ học cách tránh quấy rối tình dục hoặc bạo lực.

  C. Cách đi xe đạp an toàn hơn cho phụ nữ.

  D. Làm thế nào để có được nhiều phụ nữ đi xe đạp trong thành phố.

Chọn D

Dịch bài đọc:

Giao thông vận tải chiếm tới một phần ba lượng khí thải nhà kính từ các thành phố lớn nhất thế giới và giao thông là nguồn ô nhiễm không khí độc hại lớn nhất. Để tạo ra các thành phố bền vững, lành mạnh và đáng sống, chúng ta cần tăng số lượng người đi xe đạp trên đường phố của chúng ta, và điều đó có nghĩa là có thêm phụ nữ trên xe đạp của họ. Ở San Francisco, chỉ có 29% người đi xe đạp là phụ nữ; ở Barcelona, có ba người đi xe đạp nam cho mỗi người đi xe đạp nữ; ở London, 37% người đi xe đạp là nữ.

Các cuộc khảo sát cho thấy những người đi xe đạp tiềm năng của tất cả các giới đều bị ngăn cản bởi những mối quan tâm tương tự, bao gồm cả những người lái xe hung hăng và chạy quá tốc độ, mối đe dọa từ các phương tiện lớn như xe tải và xe buýt và trộm cắp xe đạp. Tuy nhiên, phụ nữ không cân xứng xem các làn đường được bảo vệ là ưu tiên cấp bách hơn. Theo nghiên cứu về phụ nữ và đi xe đạp ở San Francisco, các thành phố nên đầu tư vào các làn đường được bảo vệ với các biển báo phù hợp và rõ ràng có chức năng như một mạng lưới liên kết để khuyến khích các tay đua nữ. Cùng với việc đỗ xe theo chu kỳ an toàn hơn, các khoản đầu tư cơ sở hạ tầng này sẽ giúp việc đạp xe an toàn hơn, hỗ trợ những người đã đạp xe và khuyến khích những người chưa đi xe.

Mọi người làm những gì họ cảm nhận được là có thể. Nghiên cứu tại San Francisco đã phát hiện ra rằng phụ nữ, đặc biệt là phụ nữ da màu, cảm thấy rằng những người người Hồi giáo như tôi không đi xe đạp. Tương tự như vậy, 49% người dân ở London nói rằng họ không cảm thấy việc đi xe đạp là dành cho những người như họ. Hình ảnh đa dạng và toàn diện hơn về người đi xe đạp (trong các tài liệu chính sách, trên phương tiện truyền thông và trên đường phố thành phố) có thể giúp thách thức những nhận thức này và khiến nhiều người cảm thấy rằng đạp xe là dành cho tất cả mọi người. Các sự kiện xã hội cho phép phụ nữ thử đạp xe trong một môi trường thoải mái, có thể là một phần của hệ thống bạn bè hoặc người cố vấn kết hợp người đi xe đạp có kinh nghiệm với người mới đi xe đạp, có thể giúp đi xe đạp dễ tiếp cận và toàn diện hơn, cùng với các phương pháp như bảo trì do phụ nữ các lớp học.

Những quyết định khác nhau mà đàn ông và phụ nữ đưa ra về việc đi xe đạp không chỉ dựa trên các vấn đề về sự thuận tiện hay thoải mái. Mọi người nhận thức về sự an toàn ảnh hưởng như thế nào, khi nào, ở đâu và tại sao họ đi du lịch. Phụ nữ và trẻ em gái học sớm để lo lắng về sự an toàn cá nhân của họ khi ra ngoài và thay đổi hành vi, cách ăn mặc, lời nói và cách đi lại để tránh quấy rối tình dục hoặc bạo lực. Các thành phố phải coi trọng phụ nữ và các cô gái nghiêm túc về vấn đề an toàn thông qua các sáng kiến như kiểm toán an toàn.

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 38 to 42.   Today’s cars are smaller, safer, cleaner and more economical than their predecessors, but the car of the future will be far more pollution-free than those on the road today. Several new types of automobile engines have already been developed that run on alternative sources of power, such as electricity, compressed natural gas, methanol,...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 38 to 42.

  Today’s cars are smaller, safer, cleaner and more economical than their predecessors, but the car of the future will be far more pollution-free than those on the road today. Several new types of automobile engines have already been developed that run on alternative sources of power, such as electricity, compressed natural gas, methanol, steam, hydrogen, propane. Electricity, however, is the only zero-emission option presently available.

  Although electric vehicles will not be truly practical until a powerful, compact battery or another dependable source of current is available, transportation expects foresee a new assortment of electric vehicles entering everyday life: shorter-range commuter electric cars, three-wheeled neighborhood cars, electric deliver vans, bikes, and trolleys.

  As automakers work to develop practical electric vehicles, urban planners and utility engineers are focusing on infrastructure systems to support and make the best use of the new cars. Public charging facilities will need to be as common as today’s gas stations. Public parking spots on the street or in commercial lots will need to be equipped with devices that allow drivers to charge their batteries while they stop, dine, or attend a concert. To encourage the use of electric vehicles, the most convenient parking in transportation centers might be reserved for electric cars.

  Planners foresee electric shuttle buses, trains and neighborhood vehicles all meeting at transit centers that would have facilities for charging and renting. Commuters will be able to rent a variety of electric cars to suit their needs: light trucks, one-person three-wheelers, small cars, or electric/gasoline hybrid cars for longer trips, which is no doubt take place on automated freeways capable of handling five times number of vehicles that can be carried by a freeway today.

The following electric vehicles are all mentioned in the passage EXCEPT ________

A. trolleys

B. trains

C. planes

D. vans

1
31 tháng 3 2019

Đáp án C.

Đáp án A, D nằm ở: “shorter-range commuter electric cars, three-wheeled neighborhood cars, electric deliver vans, bikes, and trolleys.”

Đáp án B nằm ở: “Planners foresee electric shuttle buses, trains and neighborhood vehicles”

Dịch nghĩa: Những phương tiện điện sau đây đều được nhắc đến NGOẠI TRỪ _________.

  A. xe đẩy                   B. tàu                        C. máy bay                D. xe tải

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.   Today's cars are smaller, safer, cleaner, and more economical than their predecessors, but the car of the future will be far more pollution-free than those on the road today. Several new types of automobile engines have already been developed that run on alternative sources of power, such as electricity, compressed natural gas, methanol, steam, hydrogen,...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.

  Today's cars are smaller, safer, cleaner, and more economical than their predecessors, but the car of the future will be far more pollution-free than those on the road today. Several new types of automobile engines have already been developed that run on alternative sources of power, such as electricity, compressed natural gas, methanol, steam, hydrogen, and propane. Electricity, however, is the only zero- emission option presently available.

  Although electric vehicles will not be truly practical until a powerful, compact battery or other dependable source of current is available, transportation experts foresee a new assortment of electric vehicles entering everyday life: shorter-range commuter electric cars, three-wheeled neighborhood cars, electric delivery vans, bikes, and trolleys.

  As automakers work to develop practical electrical vehicles, urban planners and utility engineers are focusing on infrastructure systems to support and make the best use of the new cars. Public charging facilities will need to be as common as today's gas stations. Public parking spots on the street or in commercial lots will need to be equipped with devices that allow drivers to charge their batteries while they stop, dine, or attend a concert. To encourage the use of electric vehicles, the most convenient parking in transportation centers might be reserved for electric cars.

          Planners foresee electric shuttle buses, trains, buses, and neighborhood vehicles all meeting at transit centers that would have facilities for charging and renting. Commuters will be able to rent a variety of electric cars to suit their needs: light trucks, one-person three-wheelers, small cars, or electric/gasoline hybrid cars for longer trips, which will no doubt take place on automated freeways capable of handling five times the number of vehicles that can be carried by a freeway today.

The following electrical vehicles are all mentioned in the passage EXCEPT  .

A. vans

B. trains

C. planes

D. trolleys

1
16 tháng 9 2017

Đáp án C.

Key word: vehicles, mentioned, except.

Clue: 1. “electric vehicles entering everyday life: shorter-range commuter electric cars, three-wheeled neighborhood cars, electric delivery vans, bikes, and trolleys.”: những phương tiện dùng điện được sử dụng trong cuộc sống hằng ngày như: ô tô điện di chuyển ngắn hơn, ô tô ba bánh trong khu phố, xe tải điện chở hàng, xe đạp, và xe đẩy.

2. “Planners foresee electric shuttle buses, trains, buses”: những nhà hoạch định chính sách có thế ... những xe buýt điện con thoi, tàu hỏa và xe buýt.

Phân tích đáp án:

  A. vans: xe tải - có trong clue 1.

  B. trains: tàu lửa - có trong clue 2.

  C. planes: máy bay - không có trong bài.

  D. trolleys: xe đẩy - trong clue 1.

Đề bài yêu cầu tìm phương tiện không được đề cập đến trong bài, do đó đáp án chính xác là c.

MEMORIZE

- foresee (v): tiên đoán, dự đoán

Tiền tố “fore” có nghĩa là đi trước, làm trước cái gì

- foretell (v): nói trước, đoán trước; báo hiệu trước

- forecast (v): dự báo

- forebode (v): báo trước, báo điểm

- foredoom (v): kết tội trước, phán quyết trước

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 43 to 50.            Experts in climatology and other scientists are becoming extremely concerned about the changes to our climate which are taking place. Admittedly, climate changes have occurred on our planet before. For example, there have been several ice ages or glacial periods.          These climatic changes, however, were...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 43 to 50.

 

          Experts in climatology and other scientists are becoming extremely concerned about the changes to our climate which are taking place. Admittedly, climate changes have occurred on our planet before. For example, there have been several ice ages or glacial periods.
          These climatic changes, however, were different from the modern ones in that they occurred gradually and, as far as we know, naturally. The changes currently being monitored are said to be the result not of natural causes, but of human activity. Furthermore, the rate of change is becoming alarmingly rapid.
          The major problem is that the planet appears to be warming up. According to some experts, this warming process, known as global warming, is occurring at a rate unprecedented in the last 10,000 years. The implications for the planet are very serious. Rising global temperatures could give rise to such ecological disasters as extremely high increases in the incidence of flooding and of droughts. These in turn could have a harmful effect on agriculture.
          It is thought that this unusual warming of the Earth has been caused by so-called greenhouse gases, such as carbon dioxide, being emitted into the atmosphere by car engines and modern industrial processes, for example. Such gases not only add to the pollution of the atmosphere, but also create a greenhouse effect, by which the heat of the sun is trapped. This leads to the warming up of the planet.
          Politicians are also concerned about climate change and there are now regular summits on the subject, attended by representatives from around 180 of the world’s industrialized countries. Of these summits, the most important took place in Kyotoin Japanin 1997. There it was agreed that the most industrialized countries would try to reduce the volume of greenhouse gas emissions and were given targets for this reduction of emissions.
          It was also suggested that more forests should be planted to create so-called sinks to absorb greenhouse gases. At least part of the problem of rapid climate change has been caused by too drastic deforestation.
          Sadly, the targets are not being met. Even more sadly, global warnings about climate changes are often still being regarded as scaremongering

Which of the following is NOT true, according to the passage?

A. Carbon dioxide is one of the gases that may cause the so-called greenhouse effect.

B. The so-called sinks created by forests can absorb greenhouse gases

C. The problem of rapid climate change has been caused mainly by deforestation

D. Politicians are among those who are concerned about climate change

1
3 tháng 2 2019

Đáp án C

Dựa theo đoạn văn, điều gì là KHÔNG đúng?
A. Khí CO2 là một trong những loại khí gas mà có thể gây hiệu ứng nhà kính.
B. Cái tạo bởi rừng có thể hấp thụ khí gây ra hiệu ứng nhà kính.
C. Vấn đề về nhanh biến đổi khí hậu đã bị gây ra chủ yếu do nạn phá rừng.
D. Chính trị gia là trong số những người lo lắng về biến đổi khí hậu.
Giải thích:
Nội dung câu A được đề cập đến trong câu 1 đoạn 6. “It was also suggested that more forests should be planted to create so-called sinks to absorb greenhouse gases.” (Nó cũng là gợi ý rằng rừng hơn nên trồng để tạo “cái bồn” để hấp thụ khí gây ra hiệu ứng nhà kính.)
Nội dung câu B được đề cập đến trong câu 1 đoạn 5. “It is thought that this unusual warming of the Earth has been caused by so-called greenhouse gases, such as carbon dioxide, being emitted into the atmosphere by car engines and modern industrial processes, for example.” (Người ta nghĩ rằng sự nóng lên toàn cầu của Trái đất điều này là do khí gây ra hiệu ứng nhà kính, cái gọi là, như các - bô - ních, được phát ra vào không khí bằng xe hơi động cơ và quy trình công nghiệp hiện đại, chẳng hạn.)
Nội dung câu D được đề cập đến trong câu 2 đoạn 4. “Such gases not only add to the pollution of the atmosphere, but also create a greenhouse effect, by which the heat of the sun is trapped. This leads to the warming up of the planet.” (Khí như vậy không những thêm vào ô nhiễm không khí, mà còn tạo hiệu ứng nhà kính, theo đó sức nóng của mặt trời bị mắc kẹt. Điều này dẫn đến sưởi ấm lên của hành tinh. )
Nội dung câu C không đúng với bài : At least part of the problem of rapid climate change has been caused by too drastic deforestation. -> hiện tượng phá rừng chỉ là một trong những nguyên nhân chứ không phải nguyên nhân chủ yếu

* Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions front 43 to 50.   You might be surprised to know that bicycles have existed for less than two hundred years. Though the earliest comes from a sketch said to be from 1534 and attributed to Gian Giacomo, there are several early but unverified claims for the invention of the modem bicycle. No one is sure who invented this popular two- wheeled machine, but it...
Đọc tiếp

* Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions front 43 to 50.

  You might be surprised to know that bicycles have existed for less than two hundred years. Though the earliest comes from a sketch said to be from 1534 and attributed to Gian Giacomo, there are several early but unverified claims for the invention of the modem bicycle. No one is sure who invented this popular two- wheeled machine, but it was probably either the German Karl von Drais, in 1817, or the American W K Clarkson, in 1819. The early models didn't look much like the bicycles of today. The front wheel was much bigger than the back one, and also there weren't any pedals - riders had to move themselves forward by pushing their feet against the ground. Pedals finally arrived in the 1840s, and in 1879 an Englishman named Henry Lawson had the idea of connecting them to the back wheel with a chain. Gears, which made things much easier for those cycling uphill, first appeared in the 1890s.

  There are now approximately one billion bicycles in the world - more than twice the total number of cars - and they are the main form of transport in some developing countries. They have to compete with cars on the streets of all the world’s cities, and the two forms of transport don't always mix well. In London in 2005, for example, over 300 cyclists were either killed or seriously injured in accidents involving cars. Even though bicycles are much more environmentally friendly than cars, most governments don't do much to encourage people to ride rather than drive. In China, which is famous for having a huge number of bicycles (about 200 million), the authorities in the city of Shanghai even banned cycling for a while in 2003.

  Cycling is on the rise is the United Kingdom, and the number of annual journeys made by bike in London has increased 50% over the last five years. Experts say there is a mixture of reasons for this boom: concerns about the environment, the desire to keep fit, and also the fact that cycling is often not only cheaper but also quicker than travelling by car.

  However, although one in three British adults owns a bicycle, they still don't use them nearly as much as they could. Bikes are used for a mere 2% of journeys in the UK, while the figure for the Netherlands is an impressive 27%.

  Cycling is becoming more popular as a competitive sport, and the most famous race is of course the three-week Tour de France, which takes place every July. American Lance Armstrong won it every year from 1999 to 2005 - one of the greatest individual sporting achievements of all time.

  (Adaptedfrom Handouts for B2, University of Linguistics and International Studies, 2017)

In the Netherlands, what percentage of journeys are made by bicycle?

A. More than 25%

B. 5-10%

C. 25%

D. Less than 5%

1
24 tháng 12 2019

                                 Ở nước Hà Lan, bao nhiêu phần trăm của hành trình được thực hiện bằng xe đạp?

Đáp án A: Hơn 25%

Các đáp án còn lại:

B. 5-10%                                                       C. 25%                         D. ít hơn 5%

Thông tin trong bài:

Bikes are used for a mere 2% of journeys in the UK, while the figure for the Netherlands is an impressive 27%:

  Xe đạp được sử dụng chỉ chiếm 2% trong các chuyến đi ở Anh, trong khi đó ở Hà Lan lại ấn tượng khi chiếm tới 27%

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.Today’s cars are smaller, safer, cleaner, and more economical than their predecessors, but the car of the future will be far more pollution-free than those on the road today. Several new types of automobile engines have already been developed than run on alternative sources of power, such as electricity, compressed natural gas, methanol, steam, hydrogen, and...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.

Today’s cars are smaller, safer, cleaner, and more economical than their predecessors, but the car of the future will be far more pollution-free than those on the road today. Several new types of automobile engines have already been developed than run on alternative sources of power, such as electricity, compressed natural gas, methanol, steam, hydrogen, and propane. Electricity, however, is the only zero-emission option presently available.

Although electric vehicles will not be truly practical until a powerful, compact battery or other dependable source of current is available, transport experts foresee a new assortment of electric vehicles entering everyday life: shorter-range commuter electric cars, three-wheeled neighborhood cars, electric delivery vans, bikes and trolleys.

As automakers work to develop practical electrical vehicles, urban planners and utility engineers are focusing on infrastructure systems to support and make the best use of the new cars. Public charging facilities will need to be as common as today’s gas stations. Public parking spots on the street or in commercial lots will need to be equipped with devices that allow drivers to charge their batteries while they stop, dine, or attend a concert. To encourage the use of electric vehicles, the most convenient parking in transportation centers might be reserved for electric cars.

Planners foresee electric shuttle buses, trains, buses and neighborhood vehicles all meeting at transit centers that would have facilities for charging and renting. Commuters will be able to rent a variety of electric cars to suit their needs: light trucks, one-person three-wheelers, small cars, or electric/gasoline hybrid cars for longer trips, which will no doubt take place on automated freeways capable of handling five times the number of vehicles that can be carried by freeway today.

The following electrical vehicles are all mentioned in the passage EXCEPT ________ .

A. vans       

B. trains       

C. planes      

D. trolleys

1
29 tháng 12 2017

Đáp án C.

Keyword: vehicles, mentioned, except.

Clue:

1. “electric vehicles entering everyday life: shorter-range commuter electric cars, three-wheeled neighborhood cars, electric delivery vans, bikes and trolleys.” những phương tiện dùng điện được sử dụng trong cuộc sống hằng ngày như: ô tô điện di chuyển ngắn hơn, ô tô ba bánh trong khu phố, xe tải điện chở hàng, xe đạp và xe đẩy.

2. “Planners foresee electric shuttle buses, trains, buses”: những nhà hoạch định chính sách có thể… những xe buýt điện con thoi, tàu hỏa và xe buýt.

Phân tích đáp án:

A. vans: xe tải – có trong clue 1.

B. trains: tàu lửa – có trong clue 2.

C. planes: máy bay – không có trong bài.

D. trolleys: xe đẩy – có trong clue 1.

Đề bài yêu cầu tìm phương tiện không được đề cập đến trong bài, do đó đáp án chính xác là C.